söndag 19 september 2010

En händelserik dag!

Idag har det varit full fart från det att jag slog upp ögonen!

Jag började innan frukost med att göra en tårta, egentligen skulle jag ha gjort den igår kväll men jag var helt enkelt för trött

Sen när det var dax att städa så hade jag sån tur att Gustav beställde Mamma Mia filmen (igen), väldigt tacksamt att städa till bra musik medans barnen sitter still :)

Sedan var det dax att ta med Elin på kalas och det var inte vilket kalas som helst... jag tror nämligen att hon är lite smygförtjust i pojken som hade kalaset. Det var vääääldigt viktigt med vilken present vi skulle köpa ;) Lite småsött är det faktiskt.

När vi sedan åkte och röstade på vägen hem hade Elin en massa frågor:
-Mamma varför är vi här? Mamma varför röstar man? Mamma varför behöver du så mycket papper? osv..
Jag försökte efter bästa förmåga berätta för en 4-åring om att det är viktigt att man röstar och på så vis bestämmer vi vem ska bestämma i landet. Elins replik var blixsnabb:
- Men mamma.. det är ju du som bestämmer!

Ja, vad säger man.. hon har huvudet på skaft lilltjejen ;)

När vi sen kom hem var det dax för födelsedagsmiddag (den sista) för Johan. Närmsta familjen kom på lite middag. Riktigt trevligt!

Som ni förstår så har dagen gått i ett :) Nu är jag dock trött och ska snart gå och lägga mig.

Hoppas att ni har haft en underbar helg!

Kram

PS. Som ni ser så leker jag lite med designen när jag får lite tid över.. jag är nog inte helt nöjd än och rätt var det är så kanske jag har bytt igen. Jag säger väl till när jag är nöjd men så länge får det vara så här ;)


Follow Ingela la la

2 kommentarer:

Tess sa...

Jösses vilken fullspäckad söndag och hur goa är hon inte din lilla tjej :)
Nu har du ju fått jättefint här inne. Visst är det skoj att leka lite med designen! :)
Melvin har rfedan vaknat till en gång, men hoppas han håller sig lugn nu resten av natten. Fasen vad det tär på en även om det är på dagen och kvällen. Nästan lika jobbigt som strulnätter.
Kramar

Vicky sa...

Klart det är mamma som bestämmer :) Vilken underbar kommentar!