måndag 10 augusti 2009

Vardag igen


När katten (pappa) är borta dansar råttorna (barnen) på bordet..

Johan har börjat jobba igen, Elin går på dagis idag och Sara & Co har åkt hem.

Vardagen kom brutalsnabbt!

Fast jag måste säga att jag ser fram emot vardag igen.
Rutinerna som man annars klagar på, som är tråkiga känns just nu väldigt lockande :)

Jag försöker mest landa här hemma idag efter en alldeles fantastisk sista semestervecka. Det var skönt att det blev så bra som det blev. Vi fick många fina stunder att se tillbaka på.

Om jag är utvilad är väl tveksamt efter dom här veckorna...
Sugen på att göra något annat är jag i varje fall och det är väl det som är meningen ;)

Om en vecka börjar inskolningen för Gustav och sen börjar ett nytt kapitel som tvåbarnsmamma. Nu ska vi helt plötsligt få ihop det livspusslet.

Jag ser fram emot den utmaningen oxå!

Hoppas ni har en bra dag!
Nu ska jag åter dyka ner i tvätthögar och matlistor :)


Kram

Follow Ingela la la

10 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det är skönt med semester, men det är skönt när allt blir som vanligt igen också :o) Ombyte förnöjer!

malin sa...

Ha det så skönt!:)

Kram Ma

Anonym sa...

Vardagen är inte så dum den heller. Alla mår bra av rutiner.
kram kram Lina

Anonym sa...

Längtar så efter vardagen... Men njuter av ledigheten sista veckan... Ha det gott nu vännen!'
Kram Anna

Mamma russin sa...

hej hej...

usch, jag bävar för stinas dagmamma start.. jag är inte redo för det än.. hualien..

hur känner du inför att gustav ska börja?? kramrkam

Miafia sa...

Det där pusslet lyckas man alltid få ihop på något konstigt sätt!
Ibland är det dock viktigt att ta en paus och stanna upp och inte glömma varandra i all stress. Och kanske att piffa lite i vardagen då och då...Det blir lite roligare då!

Håller med du, det är och ska bli skönt med rutiner. Det märks tydligt på barnen hemma.
Kramar

Frida sa...

Vardagen har sin tjusning den med....
Vad skönt att du känner att livet ska bli kul att leva som arbetande tvåbarnsmor....
Massor av kramar<3

Mor Penna sa...

Hej! Äntligen har jag tagit mig tid att skriva här.
Inte för att det är jobbigt på något sätt men jag har typ slängt mig på datorn, kastat in ett inlägg och sen rusat iväg igen.
Har alltså inte haft en chans att svara på kommentarer och dylikt, förlåt.
Men nu är snart semestermånaderna slut, och då även besöken, så då blir det lite bättre.
Lägger i alla fall till dig på bloglovin NU :-)
Kramar Katja/ Mor Penna/ Utlandsmamman osv osv....

Rebecca sa...

Jag längtar också efter rutiner igen. Och att vara hemma med barnen i 7 veckor var kanske att ta sig vatten över huvudet, de ska ju göra något exakt ehla tiden så semestern börjar när alla är åter i jobb och på dagis igen. Utvilad, nej snarare hade jag behövt en veckas semster...ensam!

Men innan jag längtar till rutinerna längtar jag till helgen och Göteborg!
Kramar

Popprinsessan sa...

Jag ser också lite fram emot rutinerna igen. Även om jag gärna hade varit ledig lite till..

Igår blev det matplanering, shopping osv så att jag idag kan köra på med vv. Känner mig ganska taggad och hoppas bara att jag får med maken också! Det blir så mycket lättare då, om han inte föreslår chips framför tv:n ;-)