måndag 10 augusti 2009

Frisörbesök och ett kärt återseende

Idag hade jag bokat tid till båda barnen hos frisören. Nu gick det inte längre att dölja mina egna försök till att klippa Gustav... Liite synd om pojken var det som fick gå med sitt sneda försök till frisyr...;) Nu är premiärbesöket avklarat och han skötte sig riktigt bra. Tyvärr har jag inte hunnit ta något kort efter besöket på honom, det får bli i morgon.

Han var så söt, tittade storögt när Elin blev klippt. Hon är ju van nu. Hoppar upp i stolen och sen berättar hon att det ska vara färg som avslut och sen får man inte glömma att ge henne en klubba, gör man det så är hon snabb att påminna frisören ;)

Sedan blev det en dejt i lekparken.


Ingela med familj har äntligen kommit hem nu, det känns som vi inte har sett varann på hela sommaren.. Vi har gått om varandra här hemma. Nu är ordningen återställd i varje fall.

Småkillarna var så söta idag. Dom hade nog saknat varandra lite dom med. När Gustav fick en av sina gråtattacker när han inte får som han vill så var Arvid gullig och stämde upp i en liknande attack av sympati. Man kan inte annat än att tycka att dom är söta :)

Nu ska jag försöka ta igen lite sömn, det har visst inte blivit så många timmar dom sista dagarna. Tur att jag somnade en stund när jag la Elin idag, en stödvila då och då är toppen!


Kram



Follow Ingela la la

9 kommentarer:

Mamma russin sa...

hej hej ..
ja då förstår jag att du vill ut och börja jobba igen..:)
efter 3,5 år hemma.. hihi.. då börjar det rycka i jobb nerven;)

men jag känner jag kan "gå" hemma ett bra tag till ...
hoppas nu bara vi får det bidraget.. sedan kommer jag jobba mina helger och lite extra vid behov.. :) Då har vi en farfar och en mormor och morfar som mer än gärna tar hand om stina, hihi..

sov så gott och nattis gumman..

malin sa...

Hi hi, vilka söta frisörbesökare!Blev ju jättefint, det man fick se i allafall.;)

Kram Ma

irin sa...

Grabbarna grus!
Helt underbara...
precis som sina mammor!
Ska vi leka idag?

Livet på Citronodlingen sa...

Klart det måste vara lite färg, det blev ju jättefint!

Anonym sa...

Åh vi ska till frisören på klippningspremiär oxå! Fast med sexåringen! Jag har klippt henne länge nu. Men när man ska börja ettan kanske man ska få gå till en frisör... Sonen, 9åringen, klipper jag än. Det är så enkelt när man får köra en trimmer!
Ha det gott!
Kram Anna

Popprinsessan sa...

Min L har så lockigt kort hår att det inte varit aktuellt med frisören ännu. Inte ens med den egna saxen - jag vet inte vad jag ska klippa - allt är ju lockigt och kort!!

Angående vila så kan jag ibland sakna att inte L sover middag, för man kan själv inte heller ta sig en liten tupplur mitt på dagen ;-)

Hemmalycka sa...

Vad söta de är med sina nya frisörer.
Må så gott.
Kram Åsa

Linda sa...

Vad fin hon blev i sin nya frisyr.
SKönt att det går så bra hos frisören.

Här hemma är det jag osm klipper alla barnen, med varierat resultat skall tilläggas, A och O kör jag trimmerna på så dom kan man ju inte misslyckas på men Ms lugg är inte alltid helt rak och E ska vi inte tala om, han ser ut lite hur som helst;)
Kram

sessan ☆ sa...

Du påminde mig på att boka frisören till mig & prinsessan där ;D
Vad duktig han var Gustav! det kan ju faktiskt vara lite skrämmande det där första gången, men så hade han ju syster att följa som ett gott exempel & det i sig är ju tryggt!!

Mutorna är viktiga att dom inte glöms *hi hi*

På pizzerian i Strömstad som vi alltid äter på när vi är där, bjuder dom på klubba efter maten. Det är liksom prinsessans höjdpunkt med hela restaurang besöket *lol* Sist var det slut på klubbor, å vilken ner tur.... Men trevliga som dom är kom dom ihåg det & prinsessan fick 3 st i går, lyckan var fullkommen kan jag lova.

ha en fin vecka söta