måndag 3 augusti 2009

Shit, det här blev ju en bra dag!



Så här har vi haft det mest hela dagen.. Jag kan erkänna att jag var lite orolig för hur vi skulle få dagen att gå på ett meningsfullt sätt ;) Utan barn som bryter ihop av tristess och så..

Johan tyckte vi skulle röja lite här hemma. Det fick han gärna göra, jag gick och handlade med barnen, när jag kom hem hade han samlat ihop en massa skräp och gamla kläder så det fyllde nästan hela bilen. Bara att köra till tippen! Man blir glad tycker jga när man har fått rensat lite, nu kan man dessutom gå in i förrådet igen.

Det var meningen att vi skulle ha åkt och hälsat på ett par kompisar sen på eftermiddagen men vi ringde och bjöd hit dom istället ;)

Om det är så att ni minns så tränade jag ju på Friskis & Svettis ett tag i höstas.
Det var min kompis Anna som ledde ett pass som jag gick på. I varje fall så var det dom som kom. Tror du inte att min PT ( personliga tränare) Anna hade med sig träningskläderna!
Så jag blev iväg sparkad till gymmet!
Äntligen ska jag väl säga, för vi har i ca ett halvårs tid försökt fått till det så att hon kunde följa med mig och visa vad jag ska träna.
Det är inte alltid jag kan hålla på att passa tider för att gå på olika pass. Jag är såå nöjd.
Tilläggas ska väl att hon ska ha barn om ca en vecka. Inte jag men efter 1 min och 30 sek på crosstrainern så började jag känna lite i benen.. mjölksyra eller stundande träningsvärk.. jag vet inte vilket riktigt ;)

Jag skämtar gärna om det, både min vikt och situation men sanningen är ju att det är skrämmande sånt förfall det blivit.
Snacka om att leva i en bubbla, förnekelse kallas det visst oxå..

Nu ska jag ju snart börja jobba, föräldraledigheten lider mot sitt slut och hur jag ska orka springa runt på mitt jobb är en gåta. Jag har en månad på mig att förbättra det lite i varje fall. Anna (PT) skrev ihop ett träningsschema åt mig på gymmet, så nu vet jag vilka maskiner jag ska träna på.

Jag är så GLAD att vi kom iväg bara så där!

Vilken bra dag det blev till slut. Goda vänner, ett träningspass och sen fick vi middagen serverad :) Härligt!

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

18 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Men herregud Ingela, har du en egen PT? Wow det skulle jag med behöva.
Kram Åsa

Nipe sa...

En egen PT, det låter som en dröm för mig! Ska nog ta tag i det där!

Popprinsessan sa...

Ja, en egen PT skulle jag också behöva. Det räcker liksom inte ens att jag har maskinerna här hemma... Och jag bara betalar till vv varje månad och förtränger att jag gör det och går inte ens dit. Men - nu är snart semestern slut och då ska det bli allvar igen. Hrmm..!! Jo, då SKA det bli allvar!

Hade varit superkul om vi kan träffas på tors! Du har väl mitt nr?

Magdalena sa...

Pt- en sån skulle jag behöva. Hoppas veckans väderframöver blir bättre. och du hoppa Ullared. Jag var där idag...Usch vad folk!!!

♥ Fyra årstider sa...

Jag är urkass på att träna..borde verkligen komma iväg och ut och gå.
Kram Lotta

mamma russin sa...

hej söta..:)
jo men visst.. vi (jag) fick ett infall och lurade med mig familjen hit.. eller alla utom Lo so mär på ridläger..:) inatt bor vi på hotelvasa i vasastan.. jättefint.. imorgon blir det nog liseberg.. gubben och sonen vill åka.. jag som inte åker och inte heller stina får gå på lite egna turer.. :)

vilken gullig vän du har som hjälper dig och sätter ihop eget program.. sånt uppskattas..

kramrkam

CharmKatti sa...

Skojar du med mig??
Fasen vad bra Ingela!!!
Skönt att du kom iväg och fick lite annat att tänka på.

Hörs igen!
Kram!!

Carolina sa...

Inte illa med en PT - hur bra som helst ju! kram

http://www.skotornet.se/blogg sa...

Åh, en PT.. vad måste man göra för att charma en sån att komma hem till en? *ler*

maria sa...

Vad jobbar du med?

Livet på Citronodlingen sa...

haha, det blir väl bäst så, när sånt man drar sig för och skjuter på plötsligt kommer bara sådär som ett överraskningsmoment :o)
Jag skulle också behöva nån som ger mig en spark i baken...

Anneli sa...

Vilken tur du har i alla fall som har en "egen" PT. Det skulle jag behöva, synd bara att det är så dyrt.

Therese sa...

Låter som en bra nystart, vad bra att ha en vän som PT :-) Och njuuut av sista månaden som föräldraledig... KRAM!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

WOW tränat!! Det måste jag säga ;D Jag tar av mig hatten *fniss*
Regn här också igår & idag GRÅTT *morrar*

Förstår inte varför din blogg roll på mig går in till mamma bloggarna!???
om du provar att lägga in min rss http://sessanochprinsessan.com/?feed=rss2
Men jag trodde det skulle gå med mitt domän bara....

Är ingen klippa på just detta heller tyvärr.

Tusen tusen tack för dina fina kommentarer söta. Jag är så nöjd med min nya fna blogg & kommer trivas jätte bra där också ;D

Kram & njut dagen

Hem och Lycka sa...

Det är lugnt, gör inget att skjuta upp fikat! Jag är just nu inte på så jättebra socialt humör heller av kända orsaker så det är kanske lika bra ;-)

Hälsa Johan att han får krya på sig!

kram Mia

Anonym sa...

Tänk om man hade så trevliga vänner att de sparkar en i baken lite extra... ;) Det är nog mest jag som sparkar just nu. Vi är ute och går nästan varje kväll! Bara orken finns så promeneras det.
Här skiner solen igen och det är dags att fara till sjön och bada!
Ha en toppen dag!
Kram Anna

Marie//Tekla Maräng sa...

Personlig tränare ja det skulle jag verkligen behöva, vilken dröm.
Ha det bäst Marie

Frida sa...

Men bättre sent än aldrig gumman...Kämpa på!!
Kramar<3