söndag 16 augusti 2009

Nu har det gått upp för mig!

Imorgon börjar inskolningen till dagis för lillkillen..

Jag är helt övertygad om att det kommer gå bra, jag känner mig väldigt trygg med dagiset och han kommer ju gå tillsammans med Elin. Det känns väldigt bra helt enkelt. Jag har till och med sett fram emot det nu på slutet. Det beror nog främst på att jag har varit hemma i över 3,5 år. Jag behöver komma ut och arbeta lite :)

Jag var nämligen sjukskriven båda mina graviditeter och hann bara jobba i ca en månad mellan barnen. Jag har ju i för sig jobbat lite helger under föräldraledigheten men det är inte riktigt samma sak..

Idag blev jag helt plötsligt nervös!

Nu förändras livet och ett helt nytt skede tar vid. Kul, men man kan nog mest beskriva känslan som nervöst förväntansfull ;) Jag har ingen aning om vad jag kommer att tänka och tycka om det här nästa steget som kommer! Jag hoppas och tror att det kommer bli bra. Det ska bli väldigt spännande att se vad som väntar runt hörnet.

Ni får en uppdatering om första dagen imorgon :)

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

13 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Lycka till imorgon. Som du skrev, det är början till nåt nytt.
Jag har skolat in min yngsta på fritids förra veckan så nu har jag inte några småbarn längre, snyft.
Men det är väl så livet är och ska vara. Tiden går lite väl fort bara.

Den här veckan ska vi vara lediga och det ska bli kanonskönt. Hoppas på lite bättre väder så vi kan njuta av sommaren en sista gång. I går natt var det dock bara 5 grader, brrr.
Ha en bra dag och omigen LYCKA TILL imorgon. Kram kram

irin sa...

Oj oj oj...
Hur ska det gå nu då?
Nu när vi inte kan leka varje dag...hujedamej!
Almenackorna får minsann plockas fram för inbokad lektid, både med och utan man & barn!
kraaaam

Miafia sa...

Det kommer att gå så bra!!

Kramar
/Marie

Angelica sa...

Vad roligt att du ska inleda en ny fas i livet! Det är alltid lika uppiggande att börja med något nytt :D

Hoppas att det går finfint med Gustav i morgon, men det går det alldeles säkert!

Ha nu en ljuvlig söndagskväll och mys massor!

Kramar

Angelica

Jessica sa...

Lycka till i morgon. vad spännande, det är ju verkligen något nytt som tar vid!
Tänk vad åren går fort...

Ha det gott,
kram
Jessica

Charmkatti sa...

Båda gångerna när mina ungar skulle iväg till dagmamman första gången så kändes som att nu börjar familjelivet på riktigt. Det som man faktiskt drömt lite om, att lämna och hämta och få leka familj:-)
Nu när man är mitt i drömmen funderar jag ibland på om det är en mardröm...

Hem och Lycka sa...

Det kommer gå bra ska du se men förstår att det är pirrigt både med Gustav och inför att börja jobba igen. Jag har ju varit hemma i 3 år av andra orsaker men ändå.

kram och lycka till!

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer säkert att gå jätte bra på dagis. Speciellt när du vet hur det är där. Men tiden går ju så fort när barnen är små. Är ju ändå skönt att få komma igång och jobba också.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Therese sa...

Jag önskar er lycka till på inskolningen - jösses så fort tiden går... Men jag vet att det kommer att gå bra och att det är början på ett nytt äventyr :-) Kram!

Anonym sa...

Hoppas det har gått bra på dagis idag!

I oktober ska du få "surr" och fika hela helgen :)

kram

malin sa...

Va fina ni var på er Europe kväll. :)

Som du säger det blir säkert jätte bra det här med inskolning och mamma som kommer "ut" igen. :)

Kramis Ma

Jessica sa...

Åh hoppas det går bra för er idag!!
Tänker på er :)

Stor kram
//Jessica

Livet på Citronodlingen sa...

Det kommer att gå så bra, så bra :o)
Det blir kanske lite tufft i början med allt nytt, men efter ett tag brukar ju det mesta liksom lunka på av sig själv :o)