onsdag 19 augusti 2009

Middag och mys


Igår kväll när vi var hos kompisar på middag så hittade Gustav en annan kompis att mysa med. Han såg rätt så rolig ut när han gick och bar på en nalle som var större än han själv ;)

Tänk vilken lysande idé att få komma på middag en trött tisdag! Sånt borde man göra oftare. Vi fick dessutom en kålpudding som var bland det godaste jag har ätit. Ja, eller det är egentligen den enda kålpuddingen jag har ätit för jag är lite som barnen.. säger att jag inte tycker om fast jag inte har smakat. Vilket är lite synd för nu har jag ju missat kålpudding i 35 år.

Lite lustigt är det, när jag jobbade som kock så lagade jag kålpudding enligt min mammas recept till lunch och fick höra att det var den godaste kålpuddingen dom hade ätit. Ändå smakade jag inte själv. Helt galet. Kanske finns det en anledning att jag inte jobbar som kock idag *skrattar*

Nu är vi på väg till inskolningsdag 3 med Gustav och sen bär det av till Ullared för min del. Vi får väl hoppas att jag kommer hem med lite matnyttiga saker och inte bara "bra att ha saker" ;)

Ha en fin dag!

Kram


Follow Ingela la la

10 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Ha ha jag är likadan! Eller har varit. För några år sedan sa jag också att jag inte gillade kålpudding, för det låter liksom inte gott tycker jag.. Men visst är det ganska gott med en god sås och potatis till :-)

Jag hör av mig om kakrecept om någon dag :-)

Och ha det nu riktigt trevligt i Ullared. Vet inte om du hinner läsa detta innan, men en grej som jag fyndade när jag var där (nu vet jag ju inte om det är något du behöver) var en sån där familjekalender. På Maxi kostar de 90 spänn men i Ullared - exakt samma - 14 kr! Fynd!

Hemmalycka sa...

Vad härligt att bli bortbjuden en tisdag.
Hoppas du hittar nåt kul i Ullared.
Kramiz Åsa

Livet på Citronodlingen sa...

Just kålpudding och kåldolmar är ju sånt som faktiskt inte låter särskilt gott.. När jag var liten ville jag inte ha kålen på kåldolmarna ena gången, för att nästa gång inte vilja ha själva dolmen... Jag hade väl taskigt minne redan då ;o)

Tant Janet sa...

En såndär grön tröja som Gustav har i inlägget innan har min Lucas också :-)

Shoppa inte ihjäl dig i Ullared.
Ha en bra dag!
Kram

Sara Mårtensson sa...

Ååå vilka söta bilder! :-)
Jag är också rädd för kålpudding och allt annat med kål.. tycker att bara lukten skräms ;-)

Vilken lycka att få åka till Ullared! Hoppas du får en rolig dag!

Kram Sara

Lilla Rummet sa...

Hej! Vad härligt det ser ut när han ligger och sover på den stora nallen.

Hemmagjord kålpudding är ju så gott.

Ha en bra dag.
Kramiz Britt

Bernike sa...

GULL-GUSTAV! <3

Här är en till som varit rädd för kålpudding. ;)
ÄLSKAR den efter att svärmor "tvingat" mig. Nu är hon avliden o kålpudding är något man sällan får smaka.....
...men igår på mitt tupperware-party fick jag en bra form till detta ändamål i gåva. HA!

Miafia sa...

Kålpudding är underbart gott, tur att du fick smakat nu. Bättre sent än aldrig liksom :-)

Lycka till på Ullared, det är nog inte så mycket folk där nu förhoppningsvis!

Kramar

Charmkatti sa...

Hoppas du hittar nåt kul!

♥ Sanna ♥ sa...

Mysig kramnalle...
Hoppas att dagen gick bra för lillkillen och för dig ;0)
KRAMISAR