tisdag 18 augusti 2009

En glad men trött liten Gustav :)



Gustav har varit ute på dagisgården hela förmiddagen idag.

Jösses, en sån glad kille det var!

Det var så mycket nytt att upptäcka och alla barnen som sprang omkring och lekte. Han riktigt njöt och sprang och försökte hänga på lite ibland. Ja, när han inte åkte rutchkana eller lekte lite i sanden förstås ;)

När vi kom hem hade jag mycket riktigt en trött kille. Han orkade inte ens äta... Han fick lite välling istället och så får hann äta mat när han vaknar.

Det är skönt att inskolningen är igång och än så länge går det bra. Imorgon ska jag lämna förskolan en stund så får vi se hur det går.

En kompis ringde nyss och bjöd på middag, kålpudding ska det bli och det tackar man inte nej till ;) Nu ska jag bara göra klart rensningen här hemma medans Gustav sover för imorgon efter inskolningen kommer farmor och farfar och jag åker till Ullared. Det är bra att veta innan man åker vad det är man behöver.. Jag har en tendens att komma hem med alldeles för mycket från det där stället ;)

Ha en bra dag!

Kram

Follow Ingela la la

15 kommentarer:

Linda sa...

Från Ullared kan man inte bara komma hem med det man behöver!!
En kasse med nödvändigheter och 5 med billigt och bra att ha saker:)
Kram

Lottis sa...

Elle hur,,Ullared är farligt om man BARA ska handla det nödvändiga..har inte funkat för mig...
Tack för en trevlig blogg :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Har förstått att man kan komma hem med det mesta ifrån Ullared, skulle vara kul att åka dit någon gång.
Skönt att Gustav trivs så att inskolningen går bra.
Ha det så kul i morgon, kram Marie

Elin - Ett hus till oss sa...

Så spännande med dagis. Förstår att det är mycket nytt att ta in :)

Härligt att bli bortbjuden på middag :)

malin sa...

Lilla gubben, va kul att det går så bra! :)

Kram Ma

Frida sa...

Vad skönt att han mår bra på dagis!
Haha ja du att handla FÖR MYCKET är ingen konst för mig heller.
Ha en underbar shoppingtur vännen.
Kramar<3

Popprinsessan sa...

Ha ha, ja jag hade 5 kassar med mig hem för några veckor sedan :-) Men kul är det!

Skönt att det går bra med inskolningen!

Rebecca sa...

Åh vad kul med en tur till Ullared. Eftersom turen för mig är längre till Ullared så känns det helt ok att komma hem med för mycket saker, finns ju de som är bra att ha med hihi.
Skönt att inskolningen går bra och det kommer säkert gå prima i morgon när du ska lämna en liten stund.

Ha en skön kväll.

Kramar

Mamma Russin sa...

skönt att det går så fint på dagis..:) "lite" ullared shopping skulle jag inte tacka nej till.. så roligt.. kramar

♥ Fyra årstider sa...

Jag arbetar på förskola..och jag möter varje dag sådana här söta gossar..vad skönt att det går bra. Det brukar ofta bli lite gråt, men försvinner fort när pappa och mamma åkt till jobbet.
Kram Lotta

Anonym sa...

Åh så spännande att börja på förskolan! Tänk så stor han blivit!
Tack snälla du...
Kram Anna

MrsH sa...

Skönt att det går bra med inskolningen. Han ser ju väldigt lycklig ut på bilderna =o)

Måste också få mig iväg till Ullared snart, kanske senare till hösten så man kan handla lite julklappar med.

Tack för kommentaren hos mig även om du inte har något svar ;o)
Omtanke är ovärdeligt!

KRAM på dig/
Helena

Bernike sa...

Vill åsså till Ullares. Alla pratar om det. Till våren kanske....

Vad härligt med Gustav på förskolan. Han ser så tillfreds ut på bilderna. Det går nog bra att lämna honom imorgon ska du se.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad skönt att det verkar gå bra för lillkillen.
Ullared, dit skulle jag också vilja åka. Lite långt härifrån som synd är. Eller som tur är ;P
Må så gott. Kram kram

Mor Duktig sa...

Tjena! Jag råkade surfa förbi.

Jag har aldrig varit på Ullared, jo på Ullared 2 i Heby. En läskig affär. Blir du inte rädd när du är där? Rädd för att affären tar makten över dig och får dig köpgalen?