fredag 21 augusti 2009

Hmm, var det inte för barnens skull..

På eftermiddagen kom Maria hit med Emilia och Lovisa.
Jag hade lovat att barnen skulle få baka chokladbollar. Elin gick och pratade om det här från lunch och tills dom kom.

När dom väl var här så började Emilia och Elin leka och var så inne i sin lek att när det var dax att göra chokladbollar så var dom inte ett dugg intresserade :)
Det slutade med att det var Maria som stod och gjorde chokladbollar *skrattar*

Det var ju meningen att det skulle vara för barnens skull men vid det här laget så var vi rätt sugna på en chokladboll till kaffet. Barnen åt ett par var med god aptit i varje fall ;)

Eftermiddagen har gått i en rasande fart. Elin och Emilia badade och hade dykövningar, jag behöver inte skura badrummet idag i varje fall, det är då ett som är säkert :)
Elin ringde till farfar och skulle fråga om han ville gå med till Liseberg, vi har nämligen lite kuponger kvar att åka upp. Vi får se när vi kan få till ett sista Lisebergsbesök..

Nu ska barnen snart sova och jag ska springa iväg och hyra en film. Så här hemma är det nog mest som fredagar är med lite fredagsmys :)

Trevlig fredagskväll önskar jag er alla!

Kram

Follow Ingela la la

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vilka goa rackarungar Du har!

Agneta

HUSnrNIO sa...

Roligare att leka än att stå och kleta i köket med mammorna så klart:D Ha en trevlig helg.

segsliten sa...

Ha en trevlig helg!
Det verkar som om du mår bättre idag, BRA!
Kram ☺

Hemmalycka sa...

Ja där ser man när man gör sig till för barnen. Vilken tur att de ville smaka iaf.
Hoppas du hittar nån bra film.
Kram Åsa

malin sa...

Tack det samma, ät inte för många choklad bollar nu! ;)

Kram Ma

Rebecca sa...

Vad kass jag blivit på att kommentera, men jag tittar till dig varje dag i alla fall.

Vad smarrigt med chokladbollar, det skulle jag och Celine göra i tisdags men när vi tagit fram allt och påbörjat såg jag att vi inte hade kakao hemma, blev cokladpudding i stället.

Hoppas du haft en mysig fredagskväll.

Kramar

Pockethexan sa...

Visst är det bra att ha barn att skylla på för sina egna laster...

Här har vi liknande "problem" men det är Grönan biljetter vi har så här är det farmor som kommer till storstan med barnbarna från Bergslagen så kusinerna kan göra Grönan...
undrar om det är något "Sommarkrysset" (TV4 program) kvar att spela in så vi vuxna har något att titta på...?

Lycka till imorgon!
<;}