tisdag 11 augusti 2009

Verkar vara svårt att bestämma sig..

..om det är så att man är vädergud!

Ena stunden sken solen och i nästa sekund så öppnade himlen sig! Så där har det hållit på hela dagen. Barnen bryr sig ju i för sig inte, dom tycker ju att det går lika bra att leka i regn som i solsken... Det är nog mest jag får jag väl erkänna som föredrar uppehåll ;)

Gustavs nya frisyr ser ju lite ojämn ut men det är för att han har en virvel, precis som jag!

Idag var Elin ledig från dagis så vi passade på att åka till svärföräldrarna och hälsa på. Elins kusiner var oxå där, det var riktigt kul.

Dom har lekt och grejat därhemma. Det är väldigt tacksamt när dom är med för Elin avgudar dom, dom är dessutom så goa pojkar att hon alltid får vara med på deras lekar. Vi tog en sväng till stranden för när man är barn spelar det ingen roll om det regnar. Har man sommarlov så badar man.. Jag var ju likadan när jag var liten, men sånt glömmer man bort... Tur att jag blir påminnd ibland ;)

Jag har gått och fotat i svärmors trädgård och hönsgård som den glade amatör jag är. Kanske får jag tid och råd någon gång att utveckla mitt intresse för att fota, vem vet?! ;)

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

7 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag håller med dig, det verkar som han däruppe har svårt att bestämma sig. Tror att han skämtar med mig. När jag jobbar är det sommarvärme och så fort det blir ledigt så hällregnar det. Men det är väl det som är charmen...att man aldrig kan vara säker, fniss.
Det verkar som om ni fortfarande har det ganska så somrigt. Här har det faktiskt börjat skymta lite färgskiftningar i träden. Snart är det alltså höst. Fy tusan vad fort sommaren gick. Må så gott. Kram

plingan sa...

Jodå, här har vi också sprungit ut och in idag men mest ut :)

Ha en skön kväll!
Kram

Frida sa...

Ömsom sol ömsom regn verkar att vara sommarens epitet.
Härligt att barnen iaf inte bryr sig. Vilket vackert foto på regndroppen, hoppas verkligen att du får råd att utveckla ditt intresse ngn gång.
Pussar<3

Miafia sa...

Här har det oxå regnat idag. Första gången på över en vecka så det känns välbehövligt. Blir så friskt i luften :-)

Att bada när det regnar är ju så skönt, ivarje fall tycket jag det när jag var barn. Precis som du ;-)

Ha det så gott Ingela och du förresten så tackar Matteus för grattishälsningen!
Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Hehe jag är väl beredd att hålla med om att uppehåll är trevligt men jag minns så väl att man inte brydde sig om det på samma sätt när man var mindre. Bada gick ju alltid att göra ändå och det var ju tom roligt hehe. Hoppas du får en fortsatt bra vecka.

Kram Josefin

Livet på Citronodlingen sa...

Är det en "jag-tänker-aldrig-i-livet-erkänna-att-jag-fryser" min jag ser på bilden längst ner till höger? :o)

Anonym sa...

Det var verkligen en tt fint foto du fixat! Nu har jag lagt ut bilder på dotterns saxpremiär...
Kram Anna