lördag 8 augusti 2009

Bad i våra kvarter!

Klicka på bilden så blir den STOOR

Nu har vi varit på en badplats inte så långt ifrån där vi bor.

Fast det var premiär för mig :) Vi har en massa badplatser på cykelavstånd och den här är den som ligger längst bort, ganska nära färjelägret ut till öarna. Den var perfekt! Hit kommer vi åka fler gånger, kanske redan imorgon...

Vi var ute ganska tidigt och åkte hem till lunch. Rätt så lagom tycker jag. Barnen orkar inte vara så många timmar i solen, inte jag heller för den delen ;)

Elin och Johan är och handlar lite grillat till ikväll och en liten present till Vincent. Idag kommer äntligen Sara med familj. Imorgon ska jag och Sara gå på Madonna och killarna får vara hemma med barnen och Åke (hunden). Det ska bli riktigt roligt att ses igen, det är ju i för sig inte såå länge sen vi sågs men det är alldeles för länge mellan gångerna tycker jag.

Tro det eller ej men jag måste klippa våra 5 kvm gräs... grannarna har fått klippt hela sommaren känns det som så det är dax att visa lite god vilja ;)

Kram

Follow Ingela la la

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skulle vi göra utan det öppna vattnet? Har legat vid havet i två dagar... Denna dag är det dock veteranfotboll i byn och vi har stått och kikat på... Nu återhämtar jag mig något... Det är på tok för varmt!
Hoppas du får en toppen kväll!
Kram Anna

Anonym sa...

Vilken sommarblogg Du har, det luktar hav ända hit. Precis som Du så har jag en Gustaf, men, han stavar med F och är sisådär 21 år äldre än Din lilla sandätande grodunge!

Agneta

sessan ☆ sa...

Ha ha, vi tog nog lika mycket gräs i går när vi var hemma en sväng... Fyamig

Ser ut som ni njuter for fulla muggar, fortsätt med det ;D

KRAM

diana sa...

Tack för kommentaren och ursäkta otroligt sent svar! Nu är jag tillbaks från min bloggpaus, som blev lite längre än planerat! Ska snart avslöja varför! ;)Hoppas du följer med bloggen trots att jag varit off så länge! Nu blir jag en aktiv bloggerska igen! =) Håller med sinnlighet, vilken sommarblogg du har! Underbara bilder!! Kram

Miafia sa...

Vilka härliga bilder på familjen. Ni bor ju verkligen kanon därute, med närhet till vatten och natur.

Ska DU klippa gräsmattan igen? ;-)

Sv: det är en ovärdelig hjälp när föräldrarna kan vara till hjälp under en HEL vecka. Så de har jobbat och gjort fint, SÅ tacksam jag är!
Att barnvakta LoppanLus och Fanny gick hur bra som helst, det kan jag lätt göra om.

Ha det bäst på Madonna!
Kramar

Popprinsessan sa...

Ni bara badar och badar ;-) För oss har det blivit vattenspridaren idag, men det gick också jättebra.

Har nu börjat räkna timmarna tills imorgon! Kommer upp på em och ska käka middag innan konserten. Det verkar som om M går på scenen ganska sent... Får väl invänta rapport från vänner som är där ikväll. Det är inte så kul att sitta på Ullevi för långt innan.

Det blir en sista svullardag för mig imorgon innan nya tag på måndag... Snart ett bröllop att närvara på och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig.. urk!

Mamma russin sa...

hallåj.. 5 kvm gräs kan vara mycket jobbigt, det beror på hur högt det är ju, hahaha..;)

jag har mailat dig gumman...
kramkram

Ann sa...

Hejsan... Härlig blogg du har.. Min lilla fråga är. Vart ligger den mysiga badplatsen??

Mvh Annsan