lördag 25 juli 2009

Spontanbesök


Ingela och jag på galan

Nu när vi äntligen har kommit hem så åker Ingela med familj iväg :( Det kommer bli tomt här på gatan... Dom kom förbi en sväng innan dom åkte på en kopp kaffe i varje fall, vi har ju inte setts på 10 dagar! Nu kommer det dessutom ta minst två veckor tills nästa gång..

Det var inte bara för oss det var ett kärt återseende. Barnen hade saknat varanndra, det märktes :) Elin och Anna började leka direkt och ville väl inte skiljas åt så fort igen. Gustav och Arvid, som för övrigt hade samma tröja från Libero på sig lekte och puttade varann så där som 1,5 åringar gör ;)

Nu har det visat sig att vi kommer inte behöva vara ensamma så länge... Kompisarna som gifte sig för ett tag sen ringde och är på väg ner med husvagn :)
Härligt med lite spontanbesök tycker jag. Då blir det lite som det blir.
Johan och barnen är och köper lite mat så att vi kan grilla ikväll när dom kommer. Själv ska jag väl försöka vila lite så att den här förkylningen ger upp :) Jag mår inte direkt bättre, men det är väldigt skönt att vi är hemma och då spelar det ingen roll om vi har huset fullt.

Ha en bra dag!

Kram

Follow Ingela la la

9 kommentarer:

Therese sa...

Vad kul med lite besök! Och visst är dett trevligt när man bor nära goda vänner som har barn som dessutom leker bra med de egna? Det är ju guld ärt, så jag förstår att ni kommer att sakna dem lite :-) Kramis

Popprinsessan sa...

Borta bra men hemma bäst, så tänker jag alltid när jag varit iväg någonstans. Hur kul jag än haft så är det skönast att sova i den egna sängen och duscha i den egna duschen osv.

Men kul att ni får lite spontanbesök! Det är oftast de roligaste besöken tycker jag - för då har man inga krav eller förväntningar. Maten blir som den blir för man har inte behövt fundera i en vecka på vad man ska bjuda på.

Hoppas att det blir en kortvarig förkylning - tycker verkligen att ni haft er beskärda del av det nu!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja spontanbesök är absolut roligaste man kan få. Ha det gott marie

Frida sa...

Ha en supermysig helg med era vänner! Krya på dig nu gumman.
Kramis<3

Carolina sa...

Vad roligt med spontanbesök! Hoppas det blir friskt snart i ert hushåll -varit mycket sjukdomar på sistone! KRAM

Hem och Lycka sa...

Se där, kul med gamla grannar på besök!

Vidarebefordrar en fråga från maken som undrar om ni har koll på var den där minigolfen ligger? Björlanda kile, kan det stämma?

kram Mia

Hem och Lycka sa...

Nä, det behöver du inte, tack ändå. Det stod i Torslandatidningen en dag för ett gäng veckor sen och de fick mamma o pappa nu häromdagen (pappa lusläser) så jag frågar dem istället vad det stod.

Sure, släng iväg ett mail du så kan kan jag kolla när det finns tid.

kram

Mamma russin sa...

tittar in lite snabbt..
så roligt med spontanbesök, sånt gillas..:)

kramisar

Rebecca sa...

Trist att du inte blivit bra ännu, men det är skönast att få vila upp sig hemma. Vad roligt med spontanbesök, sånt förgyller.
Fick ett jag aldrig glömmer förra sommaren. En utgammal vän som stod mig väldigt nära flyttade utomlands och vi tappade kontakten lite. Men förra sommaren ringde det på dörren och där stod HON, tårarna sprutade och det var som vi aldrig varit ifrån varandra. Farväl är jag däremot sämst på så då lipade jag av andra anledningar.

Krya på dig och så mysigt med vännera

Massa kramar