fredag 24 juli 2009

Som ett barn på julafton


En höjdpunkt på semestern hos mamma var när hon som äger huset där dom bor gick förbi Johan och sa;

-Just ja, jag har ju nyckeln till fyrhjulingen i fickan, den kanske du kan ha istället.

Johan trodde inte sina öron kan jag berätta ;)
Dom åkte en liten sväng och när dom kom tillbaka så sa hon;

-Jag vill inte ha tillbaka nyckeln förrän ni åker hem, låna den där du. Elin verkar tycka att det är kul.
Sen skrattade hon lite.

Kan bero på att Johan så ut som ett barn på julafton *ler*


Nu har hon fått tillbaka nyckeln för imorse så bestämde vi oss för att åka hem. Jag vaknade nämligen med halsont och ont i kroppen igen och regnet det öste ner. Då fanns det ingen anledning att sitta där och vänta tills imorgon tyckte vi. Så nu är vi hemma igen :)

Borta bra men hemma bäst! Så är det ju.

Vi satt och fantiserade i bilen om hur det skulle vara att få sova i sin egen säng inatt, själv utan en massa barn omkring sig *skrattar* Det ska bli underbart!
Tänk att det behövs inte mycket för att man ska uppskatta dom små sakerna i tillvaron.

Jag önskar er en fin kväll!

Kram

Follow Ingela la la

12 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Det var länge sedan jag var här hos dig Ingela! tråkigt att läsa att du inte är riktigt piggelin....Krya på dig :)

K R A M // t i n a

Rebecca sa...

Så är det verkligen, borta bra men hemma bäst!
Hoppas ni får en natt med skön sömn och att du kryar på dig snabbt.

Massa kramar

Louise sa...

Visst är det alltid lika skönt att komma hem.
Jag har följt era bravader på semestern och ni verkar ha haft kul med mkt akvtiviteter.

Sov nu gott inatt & hoppas att ditt halsont försvinner snabbt. En himla massa infektioner som hittat dig de senaste månaderna :-( så trist :-(

Kram

Sjabbig men chic sa...

Grät han när han var tvungen att lämna tillbaka nyckeln?
Jag önskar dig också en riktigt fin kväll och en jättegod nattsömn.

Kram Lisa

Vicky sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det. Kul med fyrhjulingen som "grädde på moset" *haha* Men som du säger så är det alltid oerhört skönt att komma hem till sitt eget när man varit iväg ett tag. Hoppas ni får en riktigt skön helg och att du kryar på dig! Kramar

Mor Penna sa...

Ja herregud vad skönt det är komma hem igen.
Men ändå verkar ni haft det riktigt bra, förutom din hälsa då. Får hoppas du kryar på dig snart.
Kram

Frida sa...

Hoppas att natten blir lika mysig som du önskat;D
Krya på dig gumman<3

Hem och Lycka sa...

Välkomna hem även om det inte är så kul att inte må bra! Tack, vi kommer gärna en dag sen när du mår bättre.

kram Mia

Wojtan sa...

Hej

Hoppas du snart mår lite bättre!
Vi har en fyrhjuling hemma som är Emilias så ni är hjärtligt välkomna hit för att köra om ni har lust!

Kram Wojtan

Livet på Citronodlingen sa...

haha, det var diplomatiskt av henne att bara säga att Elin verkade gilla det ;o)
Hoppas du vaknar pigg och kry idag!

♥ Fyra årstider sa...

Den du..den skulle min man älskat:-)
Kram Lotta

CharmKatti sa...

Lite egen tid så här på morgonkvisten har jag snott åt mig. Ligger i sängen och bloggsurfar. Hann inte ringa dig igår, men jag gör ett nytt försök idag.

Kramar!