tisdag 28 juli 2009

Kryp i paradiset

Idag har vi spenderat en dag i paradiset ;) Elin blev så glad när hon fick träffa farfar och kusinen Ludvig. Ja, hon blev glad över att träffa alla andra med men det är något speciellt med dom där två. Hon har pratat om dom hela tiden vi har varit borta!

Det har som vanligt varit en skön dag hos svärisarna. Det är inte långt kvar till körsbären mognar och äppelträden är fulla med frukt! Det är så härligt att gå omkring där och titta på allt som kommer. Hon hade mycket svarta vinbär oxå, dom ska jag plocka nästa vecka eller i helgen ;) Nu har jag fått smak på det här ;)

Jag låg i hammocken och vilade idag och då kröp det in nåt i mitt öra! Skitäckligt... Jag tror att jag har fått dö på det för det killar inte omkring längre. Det ligger väl ett lik därinne.... :( När jag sen skulle sätta på Gustav pyjamasen så hade han en fästing på magen! Lite för mycket krypincidenter för min smak... Lite lätt hysterisk ropade jag på svärmor som tittade helt oförstående, tog bort eländet och smålog lite. *skrattar* Jag antar att jag lät rätt så rolig;

- Han har fått en sån där, han har fått en sån där. Sprang jag omkring och skrek.

Nu är den borta i varje fall ;)

Nu är vi hemma igen och jag ska sätta mig och göra lite nytta. Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

7 kommentarer:

Pernilla sa...

mysigt med alla bär och frukter nu... skall själv tillbaka till värmland för att flla spänner med hallon och blåbär.
Men de där fästingarna är ingen höjdare har haft tur än så länge i iår

Hem och Lycka sa...

Usch för kryp, jag brukar skoja med Martin och säga att det var därför jag gifte mig, för att han ska ta såna här hemma :-D

kram

Popprinsessan sa...

Usch, kryp är inget kul! Jag fick lite panik igår när jag hade en massa minipyttesmå svarta djur på min kofta - som jag inte ens hade på mig. Jag har inga jätteproblem att ta bort spindlar och så, men saker som kryper på en och kliar - urk!

Jag är så imponerad över hur mycket ni tycks hitta på hela tiden! Det är grejor varje dag!

malin sa...

Kryp äääär så äckliga!Om de ändå kunde tycka det samma om oss och låta oss vara!

Kram Ma

Anneli sa...

Hoppas att krypet i örat också försvunnit. Jag hatar kryp! Livrädd för spindlar och tvestjärtar.

Livet på Citronodlingen sa...

Va läskigt med kryp i örat...
Tur att svärmor inte tycker att fästingar är läskiga ;o)

Hemmalycka sa...

Usch, de är så äckliga fästingarna.
Fortsätt att ha det så där skönt på semestern.
Kram Åsa