måndag 27 juli 2009

En blank dag i regnet :)

Idag när vi vaknade så var dagen ganska blank, vi hade inget riktigt planerat mer än att vi skulle ses en snabbis med våra vänner som skulle åka vidare med husvagnen. Tyvärr så bjöd (bjuder) Göteborg på riktigt skitväder idag. Jag har inte så mycket emot regn, men när det ska hålla på att ösregna på tvären då tycker jag att det har gått för långt.

Vi möttes helt enkelt upp på bushuset :) Barnen lekte, vi med till viss del och så fick vi lite fika och sen gick vi hem till oss och käkade lunch. Perfekt!
När dom hade åkt så åkte vi till Ica och storhandlade för här hemma har det ekat tomt efter att vi varit borta. Vi har inte ens haft något i frysen. Synd att jag frostade av frysen för ett tag sen för annars hade det varit perfekt nu. Ja, fast nu är det lite i den igen ;)
Naturligtvis glömde jag att köpa välling och hur jag än vred och vände på det så räckte inte det vi hade hemma till välling nu i kväll. Så på med regnjackan och så gick jag till Ica igen..
När jag kom hem så hade Johan och barnen byggt en koja och jag fick vara den stora stygga räven när jag kom hem!

Dom hade det så mysigt. Både Gustav och Elin sprang och skrek när jag skulle vara räv :) Tyvärr så fick jag inte vara med och leka så länge. Någon måste ju stoppa maten på bordet oxå och eftersom vi inte grillade så tog jag på mig uppgiften idag ;)

Ha en underbar kväll!

Kram

Follow Ingela la la

9 kommentarer:

Amanda sa...

Haha...vilken mysig koja dom har gjort. ^^ Härliga bilder!
det ser ut som barnen iaf haft en fin dag. Hoppas dom vuxna också tycker den varit rätt okej. Trots regn.
Kram

PetramedAochE sa...

Vad roligt ni ser ut att ha haft!

Var ligger egentligen bushuset? Blir lite sugen på att åka dit någon dag =)

kram

Jessica sa...

Mysigt med kojor! Passar ju bra när det är skitväder.

Såg att du också gjort saft, det är ju så gott å visst känner man sig riktigt huslig :)

Må gott,
kram
Jessica

Livet på Citronodlingen sa...

Alltid glömmer man nåt när man är och handlar... Slår aldrig fel.. ;o)

Unknown sa...

tjenare, å tack för hjälpen!
tror att inläggsgrejjen är fixad nu;)
ja kolla gärna med ettiketterna, skulle gärna vilja ha så:)
har inte hunnit tänkt på tävling, vi höres mera om det!!

kram kram

Anneli sa...

Tur att det finns "lekparker" innomhus nu för tiden. Hoppas att vädret vänder till det bättre.

malin sa...

Hi hi, stora stygga räven! :)

Ja det är kul att se hur glad han blir när han får sina saker med hjul på! Jääte nöjd! :)

Kram Ma

Vero sa...

Låter som en mysig dag iallfall.

Här regnar det lite smått i Östhammar idag. Jag sitte rpå kontoret och jobbar, men hade hoppats på att kunna klippa gräset när jag väl kommer hem.

Men, men... gräset blir kvar...

Frida sa...

Åh kojor var det bästa jag visste när jag var liten. Sen att BÅDE mamma & pappa är med & leker gör ju inte saken sämre.
Hoppas att regnet snart upphör att ni får en skön dag.
Kraamr<3