måndag 6 juli 2009

Inte fullt så glammig längre ;)

Elin sitter och pusslar med sitt nya Alfonspussel som låg i en påse från Barnens bokklubb. Jag kan bara konstatera att hon är lika glad i sakerna som jag fått som jag är :)

Idag har jag varit lite seg men börjar så sakta landa i verkligheten igen...

Naglarna börjar så sakteligen ramla av.. Inte fullt så glammigt *asg*

Jag gick ju till affären och skulle köpa någon vätska som löser upp naglarna så jag får bort resterande, det var slut så nu får jag väl gå så här tills jag hittar det. Jag är ju rätt så klantig som inte köpte det på samma gång som jag köpt naglarna.. Jag får skärpa mig lite för jag har lovat Ingela att vi ska hålla en viss standard nu när vi faktiskt har varit lite glammiga en gång, det går väl si så där för mig som ni ser...

Det roliga är att nu när jag läser en del bloggar så läses dom nu mer med lite olika dialekter, Stockholmska och skånska bland annat *skrattar*

Jag ska hälsa från Johan att han har blivit en blänkeman och det ska då betyda blogg änkeman... Jag vet inte vad han pratar om ;)

Idag har jag varit och hämtat min syster och hennes son som jag av olika anledningar inte har sett på evigheters evigheter. Ska bli riktigt roligt att ha dom här några dagar så jag riktigt kan få rå om dom.

Ha en bra kväll och tack för alla underbara kommentarer jag har fått. Det värmer!

Kram

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack för jätterara ord, det föll några tårar för mig också ska du veta. Det kommer nog sitta i hela livet och skräcken för att gå ut på arbetsmarknaden igen är stor, större än jag någonsin kan förklara.

Mysigt med pussel, kul att du fick med dig så mycket hem, både presenter och en härlig upplevelse! Långa naglar har jag aldrig testat, jag tror jag skulle fastna överallt :-D

kram Mia

Carolina sa...

Hahaha, skrattade härligt åt "änkemannen" ;) Här hemma älskar Oliver också pusslet - kul att det var något som passade och kunde glädja våra barn också! Det är ju som du säger dags att komma tillbaka till vardagen - men det är verkligen härligt att kika på allas bloggar, se vad alla skrivit och lagt ut för fina bilder från galan! *härliga minnen* KRAM

Nina - Glamourmamman sa...

Jag har inte heller varit så jäkla glammig idag ;-) Tillbaka till vardagen liksom, haha!

Anna sa...

Hej kära Ingela (lalala..!)!
Det var verkligen jättetrevligt att ses!1Och jag kan dessvärre bara hålla med Dig - glamouren sitter dessvärre inte kvar längre.. :-)
Tur vi fick känna på så mycket fint o gott några timmar i alla fall! :-)
Kramar,
Anna

Frida sa...

Vilket bra ord Johan kom på;D
Håller med om det där med dialekter, nu läser man verkligen bloggen & hör bloggägarens röst hihi.
Ha det så mysigt med systeryster.
Massor av kramar<3

Popprinsessan sa...

Här har en pekfingernagel och en tumnagel åkt av, från olika händer. Ser lagom glammigt ut.. och jag är som du, har inte riktigt listat ut hur jag ska få av resterande... Tänkte att jag avvaktar tills morgondagen så får vi se om någon mer ramlar av sig själv.

Btw, hade gått upp ca 2 kg under helgen... Puh!

CharmKatti sa...

Glammigheten sitter inte i naglarna tjejer!
Glammigheten sitter i humöret!
Jag är inte heller så glammig om det gäller utseende, eftersom jag sitter i soffan i bara linne och trosor...och det är inte av den sexiga sorten. Men, jag har som motto att försöka fixa mig liiiite i varje fall varje morgon, kanske mascaran kan komma på iaf:-)
Kram!

Allt om Mrs H sa...

Hahahah, nej glammig är väl inte direkt det första man tänker på nu när verkligheten kommit ikapp.
Vi har nog samma humor, det kändes som att vi skrattade högst åt komikern på galan ;o9

KRAM/H

Annika sa...

Tur att det bara är sisådär 356 dagar kvar tills nästa års Gala, så att glamourkänslan snart får återfinna sig igen :-D

Njut du av din S nu, så kan vi ju ta det nästa vecka eller så, I´m in town ganska så frekvent :-) Ska precis krypa i säng här nu, den där jobbmyran letade sig fram kanske en dag för tidigt, fast samtidigt så älskar jag ju allt det här :-)

Eller om det nu var så att Mats satt o jobbade o jag hängde på, beror ju lite på ur vilken vinkel man ser det hela ur ;-)

Hoppas du får en underbardag med din S imorgon!

Varma kramar!!

Therese sa...

Vad mysigt med syster och systerson på besök - festen fortsätter ;-) *ler* Kramar i massor!

Livingroom sa...

Ja du ni verkar ha haft det riktigt skoj och glammigt! Väntar med spänning på bilder över gratisgrejjerna ni fick,hihihihi!
Kram,
Lotta

Mamma russin sa...

tror du är rätt glammig utan en nagel!!! ;)

kram