måndag 29 juni 2009

30 grader inne..

Här har vi varit inne nästan hela dagen...
Gustav pendlar mellan 39 och 40 graders feber och vill inte äta och dricka något :(

Nu har vi fått i han lite vätske ersättning och Ipren.
Jag hoppas att vi kan få i honom lite mat när den börjar verka...

Inte nog med han har hög feber, vi har ca 30 grader inne och 31 grader ute..
Jag hoppas han blir lite piggare snart lillkillen.

Jag har inte direkt orkat jobba på brännan heller idag, har blivit alldeles slö här i värmen. Jag vill ligga på en strand vid havet och känna att det fläktar lite lagomt.

Det får bli en annan dag ;)

Kram

6 kommentarer:

Angelica sa...

Åh guldgossen, stackars liten... Inget roligt med feber. Men det brukar hjälpa ganska fort med något febernedsättande :D

Hoppas att han kryar på sig till kvällen så du kan ta det lugnt ett tag!

Kramar

Angelica

Popprinsessan sa...

Stackars liten! Det har varit mycket feber den sista tiden! Förstår att han inte orkar äta när det är så varmt och han inte mår bra. Min busfia här vill inte heller äta, trots att hon alltid varit väldigt enkel när det gäller mat. Nu märker jag på mig själv att jag tjatar på henne att äta, vilket jag inte vill göra!

På tal om mat, blir det vv för dig ikväll?

K-L sa...

Stackars liten. Jag håller tummarna för att han blir feberfri snart. Fy vad jobbigt att ha feber i den här värmen.

Villa Carl Larsson sa...

Hoppas du mår bra i sommarvärmen. Det är ju helt otroligt vilket väder det är. Jag bara njuter trots att jag jobbar så mycket. I morgon är jag dock ledig och då ska jag bara vara :)

Ha det så fint! Många kramar från Josefin

Louise sa...

Stackars lillkillen, hemskt med feber när det knappt finns någon svalka ngnstans :-( Han får ha svala små handdukar på pannan när han skall sova, enda hjälpen det tror jag.

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Men stackarn, har inte han fått sin beskärda del av feber och elände snart? Hoppas han blir pigg snabbt som bara den!