måndag 18 maj 2009

Handyman


Idag kom svärisarna till mig!

Dom hade lite syrener med sig så nu doftar det lika gott här hemma som i deras trädgård :)

Det är tur dom finns. 9.30 stod dom här och sen tog dom hand om Gustav hela dagen. Jag var till doktorn och jag behöver vila och ännu starkare tabletter så att musklerna slappnar av.. Nu är jag inte så förtjust i att äta värktabletter men jag kanske ska göra det den här gången då.. ;) Sen ska jag gå på sjukgymnastik.

När jag var i väg så hade svärfar pillrat lite på diskmaskinen och nu

fungerar den!

Yiiipi

Nu har den (diskmaskinen) alltså vilat klart ;)

Jag frågade vad han (svärfar) hade gjort och svaret blev

-njaej, jag pillra lite här och lite där

Det duger åt mig =)

När han ändå var igång så lagade han punkan på Johans cykel.

Man kan inte annat än att säga att han är en liten
handyman.

Ikväll är det viktväktarna och sedan ska jag gå till församlingshemmet på kortkväll. Viktväktarna ser jag inte direkt fram emot.... kalasandet har satt sina spår men skam den som ger sig! Bara att ta nya tag. Tur jag är envis ;)

Vill du vara med och fira 10 000 besökare med mig? Jag lottar ut väggordet Carpe Diem här

Kram

20 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, va härligt med lite syrendoft inne! Vilken tur att svärfar är så händig, där sparade du nog ganska många kronor, för att inte tala om att du slipper diska själv nu :o)

Angelica sa...

Lät faktiskt som din dag blev ganska perfekt, trots värk! Vad härligt det är med mysiga svärföräldrar :D

Stor bamsekram

Angelica

Sjabbig men chic sa...

Men uscha, stackars dig jag hoppas verkligen att du blir bra snart!
Tänk att syrenerna blommar hos er. Här har syrénbuskarna fått lite större öron än musöron bara, kan man säga. Ha nu en så bra kväll det går att ha.

Kramis
Lisa

Nettan sa...

Syren doftar ju så gott =).
Vad snällt att svärfar att leka " handyman " hos er under tiden.

Tänk va bra, nu slipper du diska.
Hoppas du snart blir bättre & du ta dig tid att vila & gör det du vill.

Kram Nettan

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Så underbart med friska syrener ♡
Kan riktigt känna doften helt hit ;D

Diskmaskinen är min bästa vän hemma!! Så jag forstår att du är happy när den funkar!

Massa miljoner kramar

lolla sa...

hejsan
Kan känna den doft som jag längtar så mycket efter när våren kommit nämnligen syrener, de har inte slagit ut här hos mig ännu, så jag får njuta av din fina bild....
kram lolla

Jessica sa...

Vad härligt med blommande syréner! Här är de knoppiga.

Perfekt att få hjälp av svärföräldrarna.
Hoppas du snart blir bättre i ryggen, jobbigt att ha ont.

Kram
Jessica

Vero sa...

Vilken härlig svärfar.

Min handyman får nog bli min egen man. Men jag skulle behöva ha cykeln min fixad till imorgon men det tror jag inte att han fixar ikväll... vågar inte lägga på honom mer jobb.

Ha det gott!

Anonym sa...

Syrenens doft är helt underbar! Jag blundar och njuter av doftminnet som sveper förbi!
Hoppas att det hjälper, värktabletterna och sen sjukgymnastiken!
Tänker på dig! Kram anna

Therese sa...

Vilken underbar svärfar du har, perfekt med sådana som fixar! Och lova nu att vara rätt om dig, så pilla i dig lite piller nu å vila! Kortkvällen låter så ysigt, hoppas vi får se resultaten i vanlig ordning.

Glad att brädan kom fram i ett stycke och att du är nöjd - den har sannerligen "hittat hem" i er familj :-)

Kram!

frida sa...

Älskar doften av syrener...vilken svärfar du har..
Ha en fin kväll Ingela trots viktväktar besök !! Det kommer säkert att gå jättebra..
Puss<3

CharmKatti sa...

Fördelen med värktabletter är ju att man faktiskt kan börja använda och röra ryggen utan att det gör så ont. Och som du säkert vet, inget blir bättre av att bara ligga ner....

Krya på dig och skönt med diskmaskinen!
Jag skulle inte överleva en dag utan den:-)

Wojtan sa...

Vilka härliga syrener, bästa blomman enligt mig.
Jag har också en bukett hemma på mitt köksbord.

Kram

Madicken sa...

Hej vännen! Visst är det underbart med syréner! De blommar tidigt i år!
Vilken härlig svärfar du har! Jag har också en sådan Handyman till svärfar, men han är ofta så upptagen så man får smyga till honom ett uppdrag lite då och då men ett litet extra leende. Sköt om dig och passa på att vila dig nu när du slipper handdiska! ;O) KRAM!

Hemmalycka sa...

Härligt med en sådan sväris.
Lycka till med VV och kortkvällen.
Krya på dig
Kram Åsa

Sara Mårtensson sa...

Jo.. men det är väl så man uppfostar barn?! Man tager vad man haver.. ;-)
Så härligt med syrener!! Jag tog med mig en kvist från stugan och har satt den i vatten och ska se om det blir blommor på den.
Hoppas du kryar på dig.. inte roligt att ha ont och äta värktabletter..
Kram Sara

Anonym sa...

Kanon med Handyman .
Här är det min man som är den och jag ...
Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Härligt med föräldrar som kommer och gör lite nytta ;-)

Är det ryggen som gör så ont? Låter riktigt jobbigt, hoppas medicinen hjälper.

Enda fördelen med mina nya åkommor är att jag gått ner 2 kg i vikt på en vecka, hihi!

kram

K-L sa...

Åh, syrener. Jag har haft grym hemlängtan i dag och det här gjorde inte saken bättre ;)

Jag hoppas att din rygg blir bättre snart. Ryggont är ett jävulskap.

Popprinsessan sa...

Ljuvligt med syrendoft! Får nog ockås ge mig ut på plock-jakt :-) Skulle gärna vilja ha syrener i trädgården.

Härligt att ha en egen hustomte i svärfar! Perfekt att diskmaskinen har vilat klart.

Hoppas att du fick en trevlig kväll med korttillverkning. Jag önskar att jag också hade haft lite tid till sånt. Eller att någon hade anordnat sådana träffar här så att jag kunde ta mig i kragen och prioritera att gå dit! Blev det något fint?

Hur gick det på vv? Själv har jag svårt att ta tag i det denna veckan...