tisdag 7 april 2009

Nu tävlar vi igen!

Nu är det dax att odla lite tomater =)

Fungerar lika bra i en kruka på balkongen som i trädgårdslandet, alla har ju inte lyxen av ett trädgårdsland. Vi hade en liten snutt men har lagt sten över allting... Så här kommer det odlas tomat i kruka med ;-) Man ska tydligen börja nu i april i kruka inne för att sedan flytta ut dom!

Jag hittade ett set i affären, handske och en sekatör. Då var ju tvungen att köpa två.. så jag lottar ut ett set och en påse med tomatfrön!

Obs. Tomaterna på bilden ingår ej i vinsten ;-)

Vill du vara med?

Gör så här:

1. Om du har en blogg så lämnar du en kommentar under detta inlägg samt länkar till tävlingen från din blogg. Använd bilden ovan.


2.Om du inte har en egen blogg så lämnar du en kommentar under detta inlägg ,maila och tipsa 3 vänner om tävlingen. Glöm inte att lämna din mail i kommentaren!

Tävlingen pågår till 16 april kl 16.00

Lycka till!

44 kommentarer:

Anonym sa...

Mumsigt med egenodlade tomater.
men ja brukar jämt ta kål på plantorna. Tycker de dricker sååå mycket vatten.
Kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Oj en tävling till :) Jag känner att det börjar bli dags för mig också snart så många tävlingar som man får vara med i. Jag vill ju så klart då också gärna vara med i denna. Kanske har jag tur igen hehe. Länkar från min blogg.

Kram Josefin

Hem och Lycka sa...

Härligt med solvarma egna tomater! Vi hade på vår inglasade balkong i förra lägenheten där de trivdes som bara den. Fast jag fick hjälpa till med att pollinera, inte så mycket humlor och bin däruppe på 10:e våningen ;-)

Länkar!

kram

Hanna sa...

Jag är gärna med i tävlingen.
Jag har även länkat till din sida.
Hanna

thebromanders sa...

Gott med egna tomater!! De i affären smakar inte alls lika gott, tycker jag!!

Livingroom sa...

Oj vad skoj! Hr aldrig prövat på tomater.. Tackar för tillfriskningskramarna och egentligen borde jag ju skicka vidare en stor en till koppepojken! Hoppas han inte kliar så förskräckligt.
-Lotta

Livingroom sa...

Alltså som du säkert gissar så LÄNKAR jag med bilden från min blogg;)
-Lotta igen

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Gud så mysigt det låter att vara så långt kommen med våren att man planlägger att odla tomater!!
Jag tror jag köper färdigt uppdrivna plantor i år också *fniss*

Miljoner kramar

Frida sa...

Härligt med vår & tomater, egenodlade smakar ju så Gott!
Ha en lovely kväll med familjen.
Kram<3

Evas sida sa...

Hej! Vilka fina grejer du lottar ut, självklart är jag med o tävlar o länkar naturligtvis./Eva

LindaH sa...

vad kul! jag som har planerat att odla lite i krukor för att ha på altanen i sommar. första sommaren jag ska försöka. hoppas man har turen och vinner.

här har jag länkat: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/tomat-set.html

mail: linda.hallstensson@hotmail.com

Bloggullet sa...

Så härligt med trädgårdssaker. Jag är med i tävlingen och länkar i min blogg.
Kramar

Märta sa...

vill gärna vara med i utlottningen. Brukar alltid så tomatfrö, men har faktiskt inte kommit ihåg det i år så det vore ju toppen att få vinna. Jag länkar. Ha det så gott!/Märta

Liz sa...

Den här tävlingen passar ju jättebra för mig, jag har nämligen samlat toapappershylsor hela vintern och ska ha dem som krukor till frön nu i vårens planteringstider.
Sen bara rätt ner i jorden bara.
Så jag tävlar så gärna och du har naturligtvis en länk hos mig;
http://chiclady.blogg.se/2009/april/-ingela-la-la-tavlar-ut-blivande-tomater.html

Kram från Liz i Malmberget :)

Lauras gård sa...

Jag vill absolut vara med och tävla. Det skulle passa perfekt i mitt nyinköpta växthus... Jag länkar från min blogg. Kram Stina

Popprinsessan sa...

Attans att jag köpte lite egna trädgårdsprylar igår! Känns ju onödigt att vara med och tävla då. Men jag blev lite sugen på att plantera tomater så det får kanske bli ett påskprojekt..

Mollymera sa...

Hejsan! Efter påskledigheten ska vi på min förskola sätta tomatfrö, tanken är att alla barn ska få en planta med sig hem.(Vi sätter lite extra plantor så verkligen alla får en egen tomatplanta.) Hoppas jag vinner, så jag och mina egna barn oxå får odla tomater här hemma.
Kram Christina

Linda sa...

Jag är gärna med och tävlar,
länkade i min tävlingsblogg

http://lindatavlar.blogspot.com/2009/04/vinn-tomatset.html

Therese sa...

Nu finns detta med som ett tävlingstips hos mig http://lurans.blogg.se/2009/april/tipsen-valler-in.html

Vore skoj med lite tomater i kruka på vår altan, tror Luran skulle gilla det! :-)

KRAM

Malin - I min trädgård sa...

Klart jag vill vara med! Tomater är smaskens! Har såklart länkat från min blogg.

Kram M

Lillis73 sa...

Jag är med!!

Länkar så klart!
http://lindaskrypin.blogg.se/tavlingssamling/2009/april/vinn-en-massa-skoj.html

Tess sa...

Jag är med! Länkar på min blogg http://www.tess74.blogspot.com

Elin sa...

Jag är med! Lite nya trädgårdssaker är precis vad jag behöver nu när våren snart är här :)

Länkat har jag gjort från min tävlingsblogg: http://edvinsmamma.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavla-om-ett-litet-tradgardset.html

Linda sa...

jag är med;

http://lindisentavlar.blogspot.com/2009/04/tradgardsset.html

Fröken Eko sa...

Hej hej!

Har för första gången en alldeles egen trädgård, så dethär skulle ju vara en perfekt vinst för mig! :D
Så jag är med!

Bildlänken finns i högra sidospalten på min blogg och jag låter den ligg uppe t.o.m. sista tävlingsdagen.

Glad påsk!

Häls. F

Angelica - geckon tävlar sa...

Jag vill oxå vara med har länkat här: http://geckotavlar.blogg.se/2009/april/tradgards-prylar.html

ANNIKA sa...

Hejsan !
Har mejlat vännerna och vill va med...håller tummarna...
ha en GLAD PÅSK!
gustafsson.57@hotmail.com

Anonym sa...

DU HAR SUPERSØTE BARN.

Får jeg tevla hos deg selv om jeg ikke har blogg ennu? Jeg sender mail til mine venner

An. fra Norge

an_mo1@hotmail.com

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är med och tävlar, jag har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/april/tradgardsset.html

info@annakarlsson.se

Erika-mode-pyssel-tävling sa...

Jag är med och har länkat på www.metrobloggen.se/bravinster

Olelsi sa...

Jag är gärna med och tävlar, här är länken:
http://olelsi.blogg.se/2009/april/dags-och-planteravar-med-pa-en-tavling.html

God fortsättning på påsken!!

Kram Nettan i Hälsingland.

//Linda sa...

Jag vill gärna vara med, skulle behöva lite liv i trädgården i vår.
Här är min länk: http://linblogg.blogspot.com/2009/04/tradgardsset-164.html

maxell sa...

Sekatör var ett av de första trädgårdsredskapen som min grabb lärde sig. Det fanns med i hans första ordbok! Så många gånger som jag sedan förklarat att han ännu inte bör använda sekatören... Men i år tycker jag att han är kapabel att faktiskt göra det... Dessutom borde vi verkligen utnyttja vårt enorma solläge. :)

Vi länkar från här.

Anne sa...

Är gärna med i din tävling. Har fört ordet vidare via mail. Glada påskhälsningar! :)

abackman66 at hotmail punkt com

Helene sa...

Jag är med o tävlar och länkar också i min blogg!
Helene

Jessica sa...

Vilken härlig vår-tävling!
Såg tomatplantor på Plantagen häromdagen, härligt!

Har länkat hos mig!
Kram
Jessica

Jenny sa...

jag är med
http://zipzo.blogg.se/2009/april/entry-35896940.html#comment

Gottegrisen sa...

Vill gärna vara med och tävla och har länkat från min blogg.

//Linda

leopardia sa...

Ljuvlig vinst, jag är gärna med :)

http://leopardia.blogg.se/2009/april/vinn-odlarset-hos-ingela-la-la.html

Anita sa...

Jeg vil gjærne være med i konkurransen din. Har fått tipset om konkurransen av An.

Hilsen Fama

evamar - tävlingsblogg sa...

Vad kul! Har aldrig provat att odla tomater så det är kanske på tiden?

Har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/april/tomatfro-handske-sekator-16-april.html

Hosio sa...

Detta skulle passa mig perfekt :)
Är med och tävlar och har länkat:
http://hosio.blogg.se/2009/april/tavling-tradgardskit.html

Håller tummarna!

Jessica sa...

En tomatplanta skulle jag gärna vilja ha,
det skulle passa mig bra.
Nu har vi fått ett stort land där vi kan så,
därför hoppas jag vinsten kunna få.

Länkar från min blogg.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men oj,oj,oj!
Jag hade bommat att skriva en kommentar om din tävling. Självklart vill jag också vara med.
Mitt begagnade växthus ska snart göras iordning. Den här gången blev beg dyrt eftersom jag måste byta ut många rutor.
Nu håller jag tummar å tår på att jag ska vinna. Ha det gott. Kram