tisdag 14 april 2009

Det är något lurt..


Mina tre älsklingar!

Nu har jag gått omkring och varit jätteglad hela eftermiddagen tack vare mammablogg galan =)
Tack för era gulliga kommentarer och Tack till er som vill rösta på mig!

Detta trots att det inte var så jättemuntert här hemma i morse..

Johan var hos doktorn, han ska tillbaka på torsdag för det var nåt prov som inte var så bra.. Hoppas verkligen att det går över snart. Vi skulle ju inte vara mer sjuka... Nu när Gustav är friskförklarad så ska det vara så här.. Jag har sagt det förr och jag säger det igen

Det är i fräckaste laget!

Angående dagiset så har jag pratat med rektorn på Elins dagis och hon tycker väl som jag att det är fördj...ligt men varken kan eller får göra något.. Hon tyckte att jag skulle ringa kö samordnaren igen, varför då? undrar ju jag om det nu är så att dom har sina regler som dom måste följa... Hmm, det är något lurt.. Jag ska ringa imorgon, det kan ju inte skada =) Dessutom så behöver jag inte presentera mig själv längre när jag ringer dit... hon har förmodligen till och med saknat mig idag när jag inte har ringt!

Nu ska jag försöka att vara den där snälla söta förstående frun som jag har hört talas om ;-)

Vill du vara med och tävla om ett trädgårdsset med en sekatör, trädgårdhandske och blivande tomater så går du in här

Kram

16 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hihi.. det är rätt på dom bara..:)

kram

Tess sa...

Ring på du bara. Det gör du helt rätt i.
Gosa ordentligt med din sjukling nu!
Kram

CharmKatti sa...

Har ni inte syskonförtur i er kommun? Hur kan dom göra så här?
Och det värsta är, tjat brukar löna sig, så stå på dig!

Mamma Linda sa...

Usch, det är ett himla trök med dagis. Får se hur det går med Agnes till hösten. Ring och tjata det brukar lösa sig på nå´t konstigt vis då???
Tråkigt att mannen är så dålig :-(
Men jättekul att du är i final, i 2! kategorier JÄTTEGRATTIS. Jag har varit in och röstat på dig...så klart :-)
Ha det bra och sköt om er
Kramar Linda

Popprinsessan sa...

Hoppas att maken får rätt på proverna och får lite hjälp att bli av med bacilluskerna eller vad det nu är.

Och när det gäller dagis så skadar det nog inte att ringa och tjata... Det var så vi gjorde för att få in L på dagis. Det är iofs privat, men iaf. Lycka till med allt!!

Förrsten, vilken är din vägdag?

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, tyvärr så brukar det ju löna sig att vara besvärlig, så tjata på du! Synd att det ska behöva vara så bara...

CharmKatti sa...

Sv: Det verkar ju helt galet som du beskriver det. Jag tycker ibland att det är knäligt här i Vaxholm, men när man jämför så...vi har syskonförtur och även nåt som kallas platsgaranti, men det har jag inte koll på riktigt. Men att båda mina små skulle få gå tillsammans, det var ett måste!
Nu ska iof den stora börja 6-års till hösten, men då har dom iaf fått ett halvår tillsamman, om inte annat så kände jag att det var viktigt för lillasyster!

Jag säger det igen, ring och tjata!!

Sjabbig men chic sa...

Alltså så där tänkte de göra med Gry och Fabian, fast de skulle flytta båda till andra sidan stan. Jag kan stolt berätta att innan jag var färdig med kommunalmänniskorna så öppnade Östersunds kommun ett nytt kommunalt dagis. Det första på åtta år. Jag begärde ut varenda offentlig handling och sen så gjorde jag om statistiken bland annat vad gällde prognosen. Jag gjorde om den kommunen hade gjort men till skillnad från dem så blev min statisktik rätt. Och sen så gjorde jag nya kostnadsberäkningar för daghem i de olika stadsdelarna. Men det krävde sin kvinna och när det var klart så hade jag behövt semester. Hoppas mannen kryar på sig nu.

Kram lisa

Hemmalycka sa...

Klart du ska vara stolt du har ju en så mysig blogg som jag gärna tittar in till och jag ska rösta igen. Jag hoppas att du vinner.
Kram Åsa

Vero sa...

Den där förstående snälla frun du pratar om.... är du verkligen säker på att hon finns? Har också hört talas om henne men finns hon?

Min dag började bättre idag. Ska iväg på mötet snart om några timmar och håller tummarna. Kanske låser de in mig?

Hahaha...

Ha det gott!

Therese sa...

Ja, stå på dig - det brukar ha effekt ;-P Jag är själv en sådan som stöter å blöter med argument tills jag brukar få som jag vill... hi,hi. Och vilken fin header - mitt favoritkort på draken fanns ju där! Verkligen vårlig och vacker!

Önskar er en fin dag.

Kram kram

Speja sa...

Grattis till finalplatserna. Det är du värd! Och lycka till med den snälla framtoningen, bra att du står på dig.

Monica sa...

Hej !!!!!
Jobbigt...när hälsan inte är på topp......fortsätt att ringa du bara.......uttjatningsmetoden fungerar ibland....även om man inte tror det........
Önskar dig en bra dag.......
Kram,
Monica

Frida sa...

Ja, du köer & förskolor & deras system är en historia för sig själv!
Hoppas att J snart blir bättre & att du hittade den där frun nånstans i byrålådan ;D
Kram<3

Anna sa...

Hej kära Ingela!
Och tusen tack för Dina värmande ord och hälsningar på min blogg - och inte minst för att Du röstat på mig!!! :-) SÅ gulligt - tack, blir alldeles rörd! Jag blev så glad när jag förstod att jag lyckats bli finalist i "Mest gripande Mammabloggen.." - trots att just min blogg inte direkt har något klämkäckt och lockande namn :-)! Och hoppas kan man ju alltid..
Och grattis till Dina två finalplatser - vad roligt och välförtjänt för Dig! Jag har också röstat.. :-)
Ha en underbar dag!
Kramar,
Anna

HUSnrNIO sa...

Jag hade tjatat på som bara den jag. Lycka till!