söndag 15 mars 2009

Bild lånad av Expressen, fotograf Sven Lindvall

Man kan ju inte annat än säga att det var underhållning igår. Jag kan inte minnas att jag varit med om en sån röstomgång!

Vann rätt låt?
Inte vet jag, jag kan väl bara konstatera att jag och övriga Europa har knappast varit ense dom sista åren. Om rätt låt vann vet vi ju inte förrän det är avgjort på riktigt..
Det här är inte den låt som jag kommer lyssna på hemma, jag tycker nog den är rätt cool ändå, men inte riktigt min mp3- spelare låt.. Ja, ni förstår vad jag menar.
Jag tänker så här.. Opera är ju större i Europa än i Sverige och gillar man opera så gör man väl det på alla språk, som hårdrock ungefär.
Det ska bli spännande att se hur det går, hon kan vinna och det kan floppa ordentligt... Hoppas på vinst såklart!
Underhållande var det i varje fall =)

Lycka till i Moskva Malena!

Gustav är sjuk så lillkillen och jag är hemma idag, Elin och Johan har åkt i väg med lite grejer till farmor och farfar, tur dom har mycket utrymme..
Vi får väl se om jag får något gjort härhemma. Jag ska försöka mig ut på en promenad, vi har jättefint väder och jag känner att lite frisk luft och ett par strålar sol skulle göra gott både för mig och Gustav!

Ha en bra dag!

Vill du oxå ha chansen att vinna ett av tre smycken från Lica- Creative? Det kan du göra här

Kram

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ajdå, du behöver inte fråga runt, vi kan kika vid Panduro på vägen hem idag och på Ica igen om de fått in fler. Men tack ändå.

Jag gillade inte bidraget som vann, hejade på Måns.. Vilken vändning det blev!

kram

segsliten sa...

Ha en skön söndag! Trist att Gustav är sjuk.
Kram ☺

Anonym sa...

Det blir en lugn söndag för dig då! Här skiner solen (Wow visst låter det konstigt) så jag ska sätta mig och läsa lite jobbhäften på bron...Passa på att njuta medan man jobbar alltså! Det är inte illa! Ha det så gott som det går när lillen är sjuk! kram anna

Hem och Lycka sa...

Å tack snälla!

kram

Livet på Citronodlingen sa...

ja, det var spännande på slutet där, och jag är sååå glad att inte ugglas vann ;o)

Mamma Russin sa...

hej .. :)
kul att du hittade till mig..:) vilken trevlig blogg du har.. har bara kollat lite snabbt härinne men ska fortsätta nu...;)
jag lägger till dig på bloglovin..

ja du.. jag och klänning är som plus och minus.. haha.. men men.. duracellmamman sa till mig, - tänk lite bröllop.. ops tänkte jag..hihi..sedan vill jag ju gå ner mina 5-7 kg innan jag köper en klänning så jag ligger lite lågt än.. :)

ang. melodifestivalen så var det väldigt spännande.. höll på att fögås av spänning när folkets röster kom och alla "stora" bidragen bara droppade av en efter en.. hihi.. men jag hoppas opera går hem i ryssland..
oj vilken uppsats detta blev..

här övar vi på att stå upp.. Min Stina 9 månader har just lärt sig.. :)ha en toppen eftermiddag.. kram

Anonym sa...

Visst var det spännande igårkväll!
Har nog aldrig varit med om att 12:orna fördelades så "ojämt" :-)
Men det var underhållning och spänning på hög nivå-helt klart!!
Jag gillar Marlenas låt och är glad att hon vann,
även om jag tyckte hemskt synd om Måns där på slutet.

Hoppas att du/ni haft en mysig söndag och att Gustav inte mår alltför dåligt!

Stor kram!
//Jessica