söndag 22 februari 2009

Snönallen med rumpan!

Foto: Privat
Foto: Privat Foto: Privat

I förmiddags var vi ju tvungen ut och göra en snögubbe.
Fast det var Elin och pappa som gjorde en och då blev det såklart en snönalle =)
Ni missar väl inte rumpan på sista bilden *skrattar*
Klumpen bredvid är nallens varg...

Det har varit en strålande dag idag. +5 grader och sol!
Som ni förstår är det inte mycket kvar av vårat snöoväder...
Det kommer kanske mera!

Jag åkte iväg och jobbade vid lunch, fast bara fyra timmar.
Det går fort och så är det kul att träffa lite arbetskamrater. Att man dessutom får betalt för åtta timmar gör ju inte saken sämre =)

Tack så jättemycket för alla gulliga kommentarer av Er.
Det är så roligt att slå på datorn och läsa alla kommentarer. Jag blir riktigt rörd!

Idag är det sista dagen att tävla om ett armband från Lica-Creative? Du kan göra det här
eller vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här

Ha en bra kväll!
Kram

13 kommentarer:

segsliten sa...

Vilken jättefin nalle! Mycket jobb där! Med tanke på hur lite snö det är på bilden så måste det ha varit en riktig lekpappa som har fixat det där. Jag hade nog nöjt mig med en mindre variant.
Kram ☺

Sjabbig men chic sa...

Elin är så söt så det är inte klokt!

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig nalle de har gjort. Det var ju inte så tokigt att få betalt för den dubbla tiden.

Kramar Ullis

Hemmalycka sa...

Sööt nalle och rumpan ska vi inte prata om :).
Elin verkar nöjd med resultatet.
Kram Åsa

Evas sida sa...

Hej och tack för en gullig kommentar, ja visst var svärsonen duktig.Men vilken fin snönalle, det var länge sedan jag gjorde något i snö, förutom att pulsa i de förstås./Eva

CharmKatti sa...

Måste berätta om när min dotter skulle göra snögubbe hos dagmamman förra vintern, då var hon 4 år. det blev en snögumma och dagmamman skulle hjälpa till med att få tuttar på snögumman. Så säger dagmamman -Blir det bra så?
Min tjej svarar då -Men mamma har mycket större...

Vet inte hur små dom hade gjort, men jag ligger på vanliga 80b, ibland c, jag vet inte, inte är dom stora inte. Annat var det när jag ammade;-)

Therese sa...

Vilka underbara snökreationer de gjort! Och vargen är väl för underbar... Barn och deras vilda fantasier, jag ser fram emot då Svea är stor nog för sådant.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Varm kram,
Therese

Birgittas sa...

Ah, men du.... Jag bor ju på Hisingen och upplevde snöstormen igårkväll/natt och SLASK-ELÄNDET idag!!!! *S* Snövargen var riktigt fin (och givetvis nallen också!) Ha ett härligt helg-avslut! :-)

Mjuka sa...

Men så fint med en snönalle!!!!
kramen Malin

Anonym sa...

haha vilken grymm nalle

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin snönalle med dito varg åh jag blir barn på nytt.
Elin ser jätte söt och nöjd ut...
Ha det gott, kram marie:)

Vicky sa...

Vilken fin snönalle! Hoppas ni får ha kvar snön några dagar till.

plingan sa...

Dom verkar trivas ihop, dom där två sötisarna :-)