torsdag 26 februari 2009

Kommer ni ihåg det här?

Det här var ju i söndags. En härlig dag med lite snölek och sol.


Så här såg det ut igår... Vi har ett snöskelett på tomten! Elin grejade lite med den och då ramlade huvudet av :( Fast man kan ju se det såhär ...Vi har ju fortfarande snö på tomten i varje fall..

En del av er har ju kommenterat min finfina spellista!

*skrattar* Det är ju en fantastisk låt som här framförs av Ölands boys... Det kan oxå vara så att det avspeglar min utomrdetligt goda humor oxå... Jag gillar ju bäst; ...Ingela en fara för trafiken... Jag har det inte lätt, därför rör jag mig mest här i området och gärna med en huvtröja över huvudet... jag vill ju inte att någon ska köra av vägen eller åka in i någon stolpe och skapa rena kalabaliken =). Fast visst blir man glad av den?

Den får nog vara kvar idag oxå =)


Vill du vara med och tävla om en ljuslykta från Ellis corner så kan du göra det här
eller vill du vara med och tävla om 12 st mingelmärken så kan du göra det här

Kram

15 kommentarer:

Vero sa...

Vad fort det går när värmen väl kommer.

Här var ljust imorse och fåglarna kvittrade härligt!

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Oj då! Nej här har vi fortfarande toppen mycket snö. Passar bra när sportlovet ankommer till helgen!
Tack för den trevliga kommentaren om färgen... Får väl se hur länge det får vara brunett... Önskar dig en toppentorsdag! Kram anna

Therese sa...

Regn?! Jisses, ibland tror man verkligen inte att man bor i samma land... Här har vi minusgrader och lätt mulet väder, saknar redan solen som vi blivit bortskämda med i två dagar. Bilderna som du knäppt ser ut som det brukar göra här i april/maj. Hi.hi.

Ja, ombyte förnöjer ;-)både vad gäller gubben och i hemmet. Är i ärlighetens namn jätte nyfiken på ditt göra om projekt där hemma, längtar tills vi får se före/efter bilder.

Hoppas ni får en fin dag på öppna förskolan!

Stor kram

Ingrid sa...

Jösses, vilken skillnad. Här plumsar vi runt i 1 1/2 meter snö, morrar och säger elaka små saker och snö och kyla ;0)

~Livet i byn

Sjabbig men chic sa...

Det ska du ha beröm för! Att du tar ditt samhällsansvar alltså!
Är man utomjordiskt snygg så får man försöka stå ut med att ha huvan uppdragen för att inte skapa kalabalik!

Kram Lisa

Ett skönare liv sa...

Snön smälter fort nu, hoppas de blir vår snart :D

kram nadja

Vero sa...

Självklart är jag med och tävlar. Har bara inte hunnit suttit ner och bloggsurfat på flera, flera dagar. Läser bara mina vanliga dagliga bloggar som jag alltid läser, emn några tävlingar har jag inte hunnit med.

Nu är kassaregistret betalt och beställt... Yeha...

Mamma Linda sa...

Nu äntligen har jag fått iväg paketet :-)

Kram Linda

Moonrose/ Vonneli sa...

Synd på den fina snögubben att den nu är borta. Vädret är ju lite si och så igår regnade det här och i dag dalade stora snöflingor ner, ja nu längtar jag till våren.
Ha det Gott!

Marie//Tekla Maräng sa...

Här har vi väl lite mera snö på backen men inte på trottoarer och vägar där är det bara slask.
Vaknade till fågelkvitter i morse vid 5-tiden det var första gången för i år.
Ha det gott Marie:)

Hem och Lycka sa...

Ja, det är inte klokt vad fort snön försvinner nu, lite trist om du frågar mig..

kram

Evas sida sa...

Hej, dina bilder speglar verkligen detta väder, här är de slask men sol. Det är konstigt att det inte får vara kallt o snö o sol en längre period. Ha det gott/Eva

segsliten sa...

Kul att klockan uppskattades!
Kram ☺

Anonym sa...

Oj. Vi har nästan en meter snö vi...
Jag är så less på snön och det formligen vräker ner just nu.
Uscha!

Ha en fin kväll! :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilken skillnad. Jag kan inte säga att det ser ut så hemma hos oss. Här är det ssnö så in i Norden och det verkar aldrig ge med sig.
Men...snart är det nog vår fast det känns tröstlöst just nu. Må så gott. :)