måndag 9 februari 2009

Jag har blivit utmanad

Jag har två utmaningar att ta mig an.. Det är klart att jag gör det för det lovade jag mig själv en gång här vid datorn. Är det så att någon snäll själ tänker på mig så är det klart att jag antar utmaningen. Tro nu inte att ni kan få mig till vad som helst =) Regler är till för att brytas (eller modifieras lite i varje fall)
Den första kom från Sara med bloggen Wilda Stenlyckan.

Jag ska visa den fjärde bilden i den fjärde mappen eller den sjätte bilden i den sjätte mappen på sin dator.

Jag visar den fjärde bilden i den fjärde mappen för den sjätte... var för tråkig, ett dukat bord! Det kanske är fusk att titta först, jag vet inte..






Här har vi mina barn i höstas ute hos farmor och farfar. Gustav kryper omkring och känner på gräset och Elin dricker saft. Inte så himlastormande heller men det är ju lite liv i bilden i varje fall =)

Jag utmanar ingen, jag tycker mig ha sett den här lite varstans på sistone..


Nästa utmaning är lite svårare... Den har jag fått av Permanent Formsvacka

Berätta sju sanningar om dig själv! Jag ska börja med att berätta att detta är mina sanningar =) Frågar ni min man eller någon annan i min närhet kanske dom inte håller med. Fast då har dom fel för det här är sanningen =)

Utmaningen går ut på följande:

1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.


  1. När jag var en liten flicka ca 6-7 år skulle jag tro så rymde jag ner på stan med min kompis och vi gick och snattade en massa saker, en hel Ica kasse var full med saker (Helt galet) Sen skämdes vi och förstod att vi skulle ju inte kunna ta hem allting så vi grävde ner det! Jag förstår inte att ingen sa till oss.. Dom trodde väl inte sina ögon.

  2. Jag sjöng i kyrkans kör när jag var mindre, jag älskar att sjunga men jag slutade för att någon dam som i all välmening skulle komma och berömma mig efter en "föreställning". Jag höll på att dö, jag trodde ju inte att någon såg mig bland allihopa. Då slutade jag och har helst inte sjungit offentligt sedan dess. Tack och lov för Sing star =) Nu kan jag ju tralla på lite ibland..

  3. Jag har hållit på med Fri idrott, ridning, fotboll

  4. Jag har fruktansvärt dålig karaktär, tyvärr! Jag jobbar på det.

  5. Jag är alltid i god tid. Jag tycker att jag är sen om jag hinner precis, det tycker jag inte om.. Komma försent finns inte i min värld. Klart jag har försovit mig någon gång..

  6. När jag och en kompis var i Australien så badade vi i en fontän, varför vet jag inte, vi skulle klappa sköldpaddor (av sten) tror jag.. Polisen kom i varje fall och frågade vad vi gjorde. Vår förklaring var att; We are swedish och ett asgarv... Ledsen alla, vi har bidragit till vårt rykte utomlands. Det bästa med det hela var att dom log och åkte vidare =)

  7. Jag har ett fruktansvärt mathumör =) FEED ME och jag är glad igen.

Det var lite ur pandoras ask det ;-)

Vilka ska då bli lucky nr seven...


Duracellmamman

AngelicaE

Veros Virriga Värld

Sjabbig men chic

Widénskan

Tekla Maräng

Sessan och Prinsessan

Anta utmaningen om ni vill! Det hade ju vart roligt att få läsa lite om er.. =)

Imorgon är sista dagen att att tävla om en smultrontvål från Björk & Berries. Här kan du oxå vara med. Vinnaren presenteras under onsdagen.

Kram

12 kommentarer:

CharmKatti sa...

Jag gillar inte heller att komma för sent, och inte heller när andra inte kan komma i tid!
Att det ska vara så svårt för en del?

segsliten sa...

Har du kollat om ICA-kassen ligger kvar?
Bilden var mysig.
Kram ☺

Ingela la la sa...

Segsliten- Nej det har jag inte, jag skäms lite än faktiskt men det var dax att det kom till ytan *skrattar*

Mamma-Mu sa...

Hallå!

Gillar det här med Feed me!!!! Sant!
Kan känna mej som barnen ibland eller som en man... *ler*
Föda var 4:de timme bör det vara för att hålla humöret uppe!

Kram Mimmi

Vicky sa...

Skönt att du är på benen igen!

Jag har på allvar "övat" mig i att komma i tid (och inte alltid 10 min innan) och blivit bättre på senare år. Som tonåring brukade jag roa mig med att fundera över vad jag skulle göra om jag plötsligt fick den tid till skänks som jag väntat på mina kompisar. Typ åka till Mallis i 2 v...

Kul att läsa lite mer om dig. Fontänen var kul ;)

Sjabbig men chic sa...

Vilken mysig bild!
Och vilken kul utmaning den tar jag förstås. första sanningen släpper jag här hos dig: jag hatar också att komma försent och jag tycker också att jag är för sen om jag kommer precis!
och poliser och utomlands... ja det har nog hänt det med!

Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Du jag tar mig an det här i morgon kom jag på!
Kram igen då
Lisa

Anonym sa...

Det var en mycket fin bild du fann! Här är det minus 24 och brrrr försöker hålla värmen... :P
Ha det gott! kram Anna

Hemmalycka sa...

Fin bild på barnen!
Fullkomligt hatar att komma försent jag med. Sonen har fått ärva den ådran, dottern däremot brås på sin far och tycker inte att det är hela världen om man blir sen. Tänk hur olika det kan bli.
Kram Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Ja jag har nog blivit en riktigt målare haha. Jag har fått mersmak i alla fall. Mycket beror nog på den inspiration man får i bloggvärlden och sen blir det ju så fint.

Roligt att läsa lite mer om dig. Och den bilden var väl väldigt fin. Vad är inte finare än dina barn, eller hur? :)

Jag har fått bildutmaningen också men hoppade faktiskt över den. Har ingen bild jag direkt vill visa så där annat än dem jag fotar för ATT visa.

Kram och trevlig tisdag /Josefin

Vicky sa...

Eftersom jag hämtade inspiration från dig till ett eget tidsinlägg idag, så har jag länkat till dig.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

j, oj, oj... ska försöka under veckan att ta mig ann utmaningen!! Riktig kul utmaning!!

Kramis!