tisdag 10 februari 2009

En skön dag..

En bild från dagen, Gustav går och myser ;)

..som vi har spenderat hos svärföräldrarna. Det finns inget ställe som jag hellre är på när man behöver bli ompysslad och samla energi. Det bästa var att Johan som är den i familjen som inte är frisk än fick vara ifred och sov i 2,5 timme. Det borde ju göra susen!

Elin har gått och grejat med farfar ute på gården. Staplat ved, dragig soptunnan och sånt som en snart tre åring tycker om att göra.. ;) Dom bor verkligen fint. Mycket plats för barn att leka på, nära havet och ett gammalt litet hus med en massa uthus som man kan greja i.

Imorgon ska Elin få gå på dagis och då blir det lite mer vardag för oss igen, jag har varit helt dagvill den sista tiden... Inte så konstigt kanske. Först Sälen och sen har vi legat sjuka.

Gustav fyller ett år nästa vecka, tiden går alldeles för fort! Jag vet att jag vaknade upp och la märke till att han blev 6 månader men det förstod jag inte heller hur det hade gått till. Nu ska han alltså fylla 1 år. Det är stort! Kalas ska planeras och en present ska jag väl köpa. Problemet är att jag inte riktigt vet vad.. Leksaker känns det som man har en del efter Elin.. Nån som har något tips? Han gillar ju i för sig att banka på saker *L* Jag funderar vidare.

Snart ska jag sätta mig i soffan och titta på House på tv4, han är ju för bra den doktorn!


Kram

10 kommentarer:

Angelica sa...

Skönt med lite avkoppling ibland, jag vet....

Roligt att den lille sötnosen fyller år, många som fyller år nu! Gillar han att banka så finns det en del bankvänliga träleksaker på Ikea :D

Hoppas attt ni får en mysig och lugn kväll

många varma kramar

AngelicaE

Sjabbig men chic sa...

Gustav är så söt som socker tycker jag. Och vad skönt att bli ompysslad en hel dag! Det lät verkligen mysigt.

Kram Lisa

segsliten sa...

Gud vad Gustav är söt!
Tågbana i trä från Brio är en jättefin present till en liten pys(de har en på billigare IKEA).
Kram ☺

Anonym sa...

Den tiden kommer aldrig åter! Den tiden går så otroligt fort! Satt och tittade på min egen son...fyller nio i maj. Måste nog bli ett litet inlägg om det så småning om! Ha det gott! kram anna

Hem och Lycka sa...

Men OOOJ! Fyller lillen redan 1 år!? Jösses vad tiden går! Lille sötnosen.. ;-)

kram

Therese sa...

Nämen, inser just att vi har jämngamla barn. Min dotter fyller ett på fredag. Men tjuvstartade presentskörden redan ikväll, hon fick kläder, men det roligaste var förpackningen de låg i... :-) Rart med barn!

Kram

Therese

CharmKatti sa...

Ett eget litet snickarbälte kanske?
Finns många fina för barn i olika prisklasser och kvalitet.

Och visst går det fort, har just varit på öppet hus på skolan där min 5 åring ska börja till hösten, hon som bara för ett tag sedan slutade med blöja....(hon var 3 år då...)Tiden går för snabbt!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft.
Ett årskalas DET är STORT det. Skriver grattis redan nu i fall att jag glömmer av mig.
Klart jag ska anta din utmaning jag tror att jag har en till utmaninig hos dig att hämta, men jag skäms för jag kommer inte ihåg vad det var.
Kram Marie

Anonym sa...

Underbar bild på Gustav!! Ett år redan nästa vecka... tiden verkligen springer...

Massor av varma kramar!!

Livingroom sa...

Hej, hann inte riktigt med i svängarna efter er resa. Hoppas ni hade det skönt. Det är nästan 20 år sedan jag varit i Lappland här i Finland. Min man sade just att han faktiskt aldrig varit där. Det skulle väl var skönt att åka? Kanske påsken??? Våra barn är stora redan så det skulle inte vara problem ens med den långa bilresan...
Ha en fin dag,
Lotta