onsdag 11 februari 2009

Inte konstigt att man längtar bort ibland

Bild lånad av Maria, Stora och små barn



Det här är baksidan av huset som vi hyrde när vi var i Sälen, ni kan tänka er att det var en fest för våra små barn som nästan aldrig får leka i snön... Jag läser ju på bloggar lite varstans om all denna snö och all snöskottning, och visst har det kanske kommit lite väl mycket på en gång men..

Bild tagen idag på baksidan av vår huslänga

Så här har det sett ut hos oss sen oktober ungefär. Det lilla vita ni ser på bilden är ett undantag, så mycket snö brukar det inte vara.. Ibland blåser det och ibland blåser det lite mer =) Grått är ordet. Det måste ju vara bättre att verkligen ha vinter. Nu har vi höst vår och sommar bara..

Hur svensk är inte jag då som ägnar ett helt inlägg åt vädret! Har man inget annat att prata om kan man ju alltid prata om vädret.. ;-)

Kram

18 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Absolut Ingela det håller jag med om. Men fördelen för er är att snart har ni vår men för oss är det långt dit än. Tänk på det du så blir du lite gladare!

Kram Lisa

Sara Mårtensson sa...

Hej!!

Vad kul att du antog utmaningen :-) Härlig bild på barnen in action!! Roligt att läsa om dig också :-)
Men... har ni inte mera snö?! Stackars er!! Men är man van kanske det inte gör så mycket.. vi har en massa, massa snö och snöhögarna som traktorerna har styrt ihop är jätte höga. Men som sagt ni har ju mycket längre sommar än oss och våren kommer tidigare hos er.. Vi är nog lite avis på varandra tror jag ;-)

Ha en fin kväll!!

Kram Sara

Anonym sa...

ja pratat väder är ju alltid kul...;)
Förstår dig precis det ser likadant ut här. Grått, grått ,grått blir så trött på det hela.
Var är vårsolen?
Ha en mysig kväll Kram kram

Therese sa...

Ja visst är det otroligt?! Ibland tror man inte att man lever i samma land när man surfar runt och besöker olika bloggar. Jag har snö upp till fönsterkarmen så jag är riktigt avis på dem som tar in och driver olika frukträdskvistar tex, och börjar planera för vår i trädgården... Men samtidigt är det väl det som är tjusningen?! Se, längta, inspireras och inse att man har det bra som man har det! ;-) Trevlig kväll!

segsliten sa...

För att fortsätta på samma linje, kan jag tala om att vi har haft strålande sol och omkring 10-12 grader (16 grader som mest i solen). Och jag har varit inne hela dagen, eftersom lillklimpen är sjuk..SUCK!
Kram ☺

Anonym sa...

Jo nog tror jag att det ofta handlar om väder. Men det är riktigt trevligt att se hur det ser ut utanför dataskärmen hos er alla!
Ha det gott! Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken skillnad. Vi har då som ni hade i Sälen. Vet inte om det är något bättre med all denna snö. Klart att för barnens skull är det ju roligare.

Kramar Ullis

CharmKatti sa...

Mycket av livet handlar ju om vädret. Det är så mycket som styrs av vädret. Ljuset, mörkret, kylan, värmen. Klart man pratar väder!

Therese sa...

Självklart! Och jag antar att det är ok om jag gör det omvända? För jag har en tendens att hamna här mins en eller ett par gånger per dag för å se vad du/ni har för er...

Kram Therese

Hanna sa...

Hej Ingela!

Tack för din kommentar hos mig!
Ja, det är bara o skicka hit en lastbil, så kan jag skänka hur mycket snö som helst ;)

Jättemysig blogg!
Jag blev så hungrig nu när jag såg dina kycklingenchiladas, såg riktigt smarrigt ut!!

Ha d gott!
kram Hanna

Hem och Lycka sa...

*fniss* Ja, våra götebosska vintrar är inget att hänga i granen! :-D

kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja vi har väl vår snart du och jag som vi får längta till, men visst saknar jag snön som är lite mer av här (ett pudertäcke).
Fniss awarden har jag tagit med mig och jag SKA ta tag i din utmaning.
Kram Marie

Hemmalycka sa...

Håller med, bor i stockholmsområdet och vi har iaf mer snö än ni men det är inte mycket om jag säger så.
Gjorde ditt recept idag på enchiladas, det var JÄTTEGOTT så det receptet kommer vi göra igen.
Kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Skrattar åt din kommenatr..väder är viktigt..jag säger som du mycket snö är topprn eller en härlig vår.
Kram Lotta

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ja det måste ju vara en dröm för dina barn i fjällen med massa snö ;D Här har vi ENORMA mängder & idag, nu kl 08.30 stog termometern på -20 det är KALLT!!!

Hoppas du får en härlig dag söta

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tack tack tack, du kom med väldigt värdefull info om välling!!
Mitt problem är mycket det att jag inte kan rågöra med HS (bvc) eftersom dom inte kan någonting om välling här, i Norge säljs inte välling & barn äter gröt från 6 månader.

Jag skall göra som du, testa att ta bort morgon lellen så att hon äter mera MAT, för just som hos er så är hon inte särskilt intresserad i frukost.

Tusen tack söta.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Ingela
Nu har jag äntligen svarat på din utmaning, välkommen att läsa.
Kram Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Det förstår jag.
kram Lallis