fredag 9 januari 2009

Mina nya tavlor!

Det här ovädret är fångat på bild alldeles i närheten av oss!


Dessa tavlor fick jag av Johan i julklapp. Hur fina som helst! Det säljs nämligen bara 10 st av varje. Kul att inte alla har lika! Som Ikeas tavlor, nu är det inget fel på dom, dom är jättefina men hänger i varje hem!
Fotografen heter Martin Wallgren och honom hittar ni här.

Nu är det inte så att mina försök till att fotografera dessa tavlor gör dom rättvisa på något sätt.. Vinklarna är kanske lite nya för er som är bra på att fotografera =) Jag gjorde mitt bästa för att slippa att se allt som reflekterades i, som t.ex mitt tryne och blixten..

Ni ska absolut avlägga ett besök här. Där kommer bilderna till sin rätt! Helt fantastiska bilder!


Dagen har annars bjudit på en liten promenad, ja efter jag kammade till lejonmanen då ;) Elin har haft kompis på lekbesök.. Nu ska det bli lite middag och fredagsmys!
Imorgon ska jag in och jobba lite extra och sen blir det 10-års kalas! Kalas är alltid roligt..


Vill du vinna ett halsband, kan du tävla här

Kram på er!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är nöjd över de fina konstverken! Ha en härlig kväll! kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina tavlor du har fått. kan tänka mig att det blev ett litet leende från de som såg dig när du åkt till dagis. Sådana där tillfällen får man bjuda på ibland, även om man just då tycker att det är pinsamt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Vad gulligt av dig att skriva så rart om min gubbe ;-) kram!

Fotograf Martin Wallgren sa...

Hej!
Stort tack för de fina orden om mina tavlor! :) Det var ju jättebra kort du fick till, lyfter fram motiven perfekt och färgen är precis som i verkligheten!
Har varit dålig på att ta nya motiv nu mitt uppe i webbutik-fixande och annat, men det kommer fotas mycket i vinter!
Jag följer din blogg och några andra i mobilen numera, läser varje inlägg, hur smidigt som helst, annars är jag urdålig på att följa bloggar. :)
Ha det gött o hälsa gubben o de små. Vi hörs o syns!
/Martin

Sjabbig men chic sa...

Jättefina tavlor. han kan den där Martin! Och dina foton av dem ser då helt okej ut i mina ögon.

Kram Lisa

Villa Carl Larsson sa...

Tack sötis för din kommentar. Värmer! Roligt att du tycker vi har fint hemma. Jag försöker :)

Och visst är det så att man inte vill ha tavlor som alla andra. Eller inredning över huvud taget. Tänk så många möbler och saker som finns i flera upplagor och ändå gör var och en dem till sina personliga trots allt. Det är väl härligt.
Och IKEAs tavlor är jättefina, många av dem, men tyvärr har väldigt många hem exakt likadana.

Ha en trevlig fredag kväll. Kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Å Mias man då måste jag kika. Tänka att kunna fånga naturen så.
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Så vackra tavlor!

Visst är det svårt att fota glas och speglar - man hamnar alltid med på något hörn.

Kram Maud

Malin sa...

Hej på dig Lejonmanen=)
Väldigt fina tavlor och vilka färger sen. Fantastiskt. Var har du satt upp dessa skönheter då?

Har kikat runt lite på olika fotografsidor för att inspireras till nya tavlor hemma.
Det finns så himla många duktiga att det faktiskt är svårt att betämma sig.
Tänk om man vore sååå där duktig, inte dumt det inte!

Ha en mysig lördag!

Kram

Fröken Fräken sa...

Ja visst vill man ha tavlor på väggarna som känns personliga och unika för en själv. Roligt att du hittat några som du är nöjd med!

Nej, och så kan man ju ha köpekakor i burkarna också. eller bara titta på dem för att de är så fina. Aha, mina burkar kanske är mina konstverk?!?

Anonym sa...

Härliga tavlor!!!!!!!!! Love them!

Ha de gott i helgen!

//Cissi

Marie//Tekla Maräng sa...

Fina tavlor, förstår att du är nöjd med dom.
Jag har något till dig inne på min blogg, välkommen:)

Anonym sa...

Så fina!!! Absolut är det roligare med lite annan konst på väggarna en bara IKEA.

Själv har jag designat lite bokstavtavlor, som jag låtit trycka upp o rama in. Har gett dem till min man vid speciella tillfällen.

Trevlig söndag!!

Kramis