fredag 9 januari 2009

Lite pinsamt..

..blev det. Jag råkade visst lägga mig med blött hår igår kväll. Jag upptäckte i morse att jag såg ut som Lejonkungen i håret. Riktigt fluffig man som stod åt alla håll och kanter. Fast på morgonen här hemma så finns det inte utrymme till att fixa håret innan jag lämnat Elin på dagis. Jag kom på den ljusa idén att jag sätter på mig en mössa, så var det problemet löst!

Problemet är nog att jag har lite dåligt minne ;) Jag kommer till dagis och då börjar personalen skratta lite försynt. Jag hade glömt mössan! Jag tyckte att dom stackars föräldrarna jag mötte på vägen såg lite så där halvt förlägna besvärade ut. Dom visste förmodligen inte om det var ett skämt och om dom skulle skratta..

Nu är inte jag så där så att jag bryr mig så mycket hur jag ser ut när jag lämnar Elin. Hel och ren (till synes i varje fall) är en bra regel... Men det finns gränser.
Nej, det kommer inget kort på detta! Ni får helt enkelt använda fantasin ;) Jag sökte och skulle se om jag kunde hitta något kort på
Lejonkungen som gjorde det rättvist men till och med han såg välkammad ut i jämförelse. =)
Vill du vinna ett halsband så kan du vara med och tävla här
Kram

12 kommentarer:

Mitt vita staket sa...

Hej första gången jag hittat hit...kul ..jättemysig blogg..Kram Sussie

Mamma Linda sa...

Hahaha, jag har bra fantasi och kan se dig framför mig. *fniss*

Kram Linda

Villa Carl Larsson sa...

Hihi ja du hur det kan bli. Jag tror du var supersöt ja :) Du fick helt enkelt bjuda de andra på ett gott skratt eller så fick de sig en funderare. Hmm.. tycker hon det där var snyggt? eller kanske de fattade.. Man ska inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Antagligen går du inte i den frisyren dagligen och då vet ju de andra att det säkert bara var en engångsföreteelse hehe.

Kram Josefin

Vero sa...

Hahaha... det där känner jag igen. Jag kan vara likadan när jag har lite bråttom. Vilse i pannkakan helt enkelt.

Jag har inte tittat på min statistik på hemsidan faktiskt. Men ska göra det sedan. AJg brukar dra ut månadsstatistik på den och kan då se exakt tider etc, jättebra statistik är det.

Ja, jag satt här på morgonen på jobbet och orkade inte sätta igång så då gjorde jag istället om lite på bloggen. Hehe... Alltid kul att förnya.

Ha en fin dag! Hakuna matata! *fniss*

Anonym sa...

HA HA HA
Önskar jag hade mött dig...antar att du förgyllde dagen för de föräldrar som du mötte.
Men ingen skada skedd.....du är nog jätte snygg som Simba!!!

Anonym sa...

*skrattar*

Härligt!!! Jag är själv likadan, mössan hamnar ofta på, tack o lov har jag aldrig glömt den ;-)

Mats mår lite bättre idag, en nattsömn gjorde gott! Men ont har han fortsatt, förhoppningvis kan de hitta en sten i eftermiddag vid scanningen.

Trevlig helg!!

kramis

Nettan sa...

*Haha*...vilken härlig syn du måste ha vart....klart man ska bjuda på sig själv ;0) & du gav säkert de andra föräldrarna nått att prata om...*fniss*

Önskar dig en skön " hårdag " & en trevlig helg...
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Det var säkert så att de istället var avundsjuka på vilken volym du hade på håret men kom sig inte för med att fråga vilket schampoo som du använder för att få sådan frisyr... ;-)

Sjabbig men chic sa...

Haha, ja, det är jättebra med mössor men bara om man tar på sig dem!

Kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Jo...ett litet pyttekort väl? ;)
Skojar bara. Ja ibland blir det ju bara så knasigt.haha
Kram Lallis

Malin sa...

hahahahah, vad rolig du är!
Om Lejonkungen ser välkammad ut, ja då vet jag inte!!=)

Ville titta förbi och önska dig en riktigt trevlig helg!!!

Kram

segsliten sa...

Det kan ju bli så där ibland, man kan ju som sagt inte ha allt i huvudet (eller på)! Tror att alla mammor lyckats göra något liknande i stressad förvirring.
Jag har själv lyckats vara ute en hel dag med tröjan ut och in....och ingen sa något! Hade alla tvättrådslappar fullt synliga både i nacken och i höjd med midjan. Jag märkte det först när jag kom hem och tyckte det var urpinsamt!