tisdag 6 januari 2009

Kolla vad vi hittat!


Det är mycket Pippi i det här huset just nu ;) Därför blir det ganska mycket på bloggen oxå..
Det här Pippitältet är nästan 20 år gammalt. Det köptes till det första barnbarnet, alltså min systerdotter. Jag tog hem det i somras från mamma. Jag lade det i förrådet och glömde av det..
Gissa om lyckan var total när Johan hittade det idag! På med Pippikläderna och in i tältet och där kommer hon nog att vara resten av kvällen ;)
Idag har vi hunnit med massor. Storhandlat, städat ut julen (ja, eller vi har ju inte skurat varje vrå...) Hälsat på Johans moster och nu är vi alltså hemma och ska göra lite middag!
Kram på en stund ;)

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

En "bradag" alltså! De där tälten är toppen! Söt Pippi också.

Kram Lisa

Anonym sa...

Wow jag anar att hon nästan kommer vilja sova i det...
*ler*
Sköt om er! Kram Anna

Vicky sa...

Vilken lycka för en Pippi-tokig tjej :)

Lallis - liv och leverne sa...

Men det är ju perfekt!:)
Kram Lallis

Litenjag sa...

Tack för din kommentar hos mig, det värmer.

Fröken Fräken sa...

Minnesflashback! Ett sådant tält har jag också haft! Man kan hitta foton på mig i Pippiutstyrsel och med en hemsydd häst.. ah, ljuva minnen! Förstår verkligen om det blev populärt!