onsdag 7 januari 2009

Jag har hittat en skatt!


Anna och storasyster Sofia

Branddammen är istäckt!

Elin känner lite på isen ;)


Idag kom Ingela med barn hem till oss för att leka. Efter lunch var både barnen och vi i behov av lite frisk luft så vi tog en promenad. Då föreslår Ingela att vi ska gå förbi den gamla branddammen på vägen hem, den ligger egentligen bara ett par hundra meter bort men jag går nästan aldrig förbi där. När vi kommer dit är det fullt av folk som åker skridskor och har fika med sig, dom grillar korv och har hur mysigt som helst! Nu kan man ju fråga sig varför inte jag visste något om det här lilla vinterparadiset? Det kanske var för nära? Jag borde kanske ha förstått att när det är - 10 grader så fryser vattnet.. Eller?
Hur som helst, det var en liten utflyktsskatt. Även om den bara är ett par hundra meter bort! Elin ville ju så gärna gå ut på isen och liksom skridskoåka på skorna men vi hade ju inga hjälmar med oss... Hon fick gå ut och känna lite varje fall. Nu får jag ju ge mig ut och köpa hjälm, fast jag försöker ha köpstopp ett par månader. Men det måste ju finnas undantagsregler, annars hinner det ju bli sommar och då behöver vi ingen hjälm :) Undrar var jag har mina gamla skridskor? Kan vara så att jag behöver såna med...
Det här blir definitivt nästa grilla korv ställe!
Kram på er!

8 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hjälm måste man ha :)
Fina vinterbilder.
Kram Åsa

Anonym sa...

Hjälmen är ett måste, men i iskännartider så får en hand räcka...
Det låter som en mycket trevlig dag! Liksom min...
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Jag får nog säga som du, det borde jag ju fatta att vattnet fryser när det är så kallt.. ;-) Men det har jag inte ens tänkt på! Kul utflyktsplats, nära och bra är det ju!

kram

Mamma Linda sa...

Vilket härligt ställe, helt perfekt :-)
här håller vi så sakteliga på att friskna till. Det var en riktig jä..la förkylning/influensa :-(

Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Jag har hört massor av vänner som åker skridskor nu...vi har bara varit i ishallen..en branddamm låter lagom tycker jag.
Kram Lotta

Vero sa...

Klart att köpstoppet inte inkluderar någon hjälm, det är ju ett måste.

Leta upp dina skrillor nu och ge dig ut du också. Mysigt med att grilla korv och vara ute i vintersolen.

Ha en fin dag!

Vicky sa...

Vad underbart!
Skridskor saknar jag verkligen. Här finns ingen möjlighet alls att åka... Stackars barn mina barn :)
I Sverige bodde vi vid en sjö och brukade åka långfärdsskridskor på vintern.
Här har nu en halv meter snö börjat töa bort och det är ingen rolig syn :/

Anonym sa...

Vilken HÄRLIG utflykt!!!!