onsdag 10 december 2008

En överraskning

Jag satt och pratade med en kompis om play station 2 som jag ju så gärna vill ha! Då kom jag fram att drömscenariot skulle vara att jag kunde få köpa ett play station 2, helst av någon jag känner (så man vet att det är ok), det skulle ingå Sing star, buzz och guitar hero. Dessutom vara rätt billigt! Lite naivt jag vet, men jag satt ju och dagdrömde... ;)

Idag kom Johan hem från jobbet och sa att jag skulle få en överraskning imorgon..
Vill du gissa ? sa han i nästa andetag
Jag vet inte vad det kan vara, sa jag. Mest för att vinna lite tid medans hjärnan gick på högvarv.
Ska jag berätta? (vi är inte så bra på det här med överraskningar...vi kan inte hålla oss, speciellt inte om man vet att den andre blir glad..)
Ja, sa jag
Jag satt och pratade med en på jobbet, han hade köpt något nytt spel... Jag ska få köpa hans play station 2 med sing star, buzz och guitar hero till. Så sa han..
Jag kan väl ärligt säga att jag blev paff och inte trodde jag på honom heller, det var liksom för bra för att vara sant! 900 kr skulle kalaset kosta, det är ju nästan gratis för alla dessa saker. Vissa var inte ens använda! Jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen :) Vi får hem det imorgon...Jag kan liksom inte sluta le. Det här har varit med på alla önskelistor i många år.
Jag har fått fråga ett par gånger om det är sant... Stackars våra grannar ;) Det kommer aldrig bli tyst i detta hus igen!

Snön som så fint kom ner då... Ja den ser man inga spår av längre... Elin såg några flingor på någon sten när vi var på väg hem från dagis och frågade om vi kunde åka pulka nu? Stackars liten... Fick ju fint förklara att det måste finnas lite mer snö då...
Vi fick ju lite vinterkänsla ett tag i varje fall!

Kram

9 kommentarer:

Nettan sa...

Visst är det underbart när " drömmar " slår in .. ;0).

Vad kul ni ska ha nu..
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Vad kul! Sonen fick ett palystation när han sålde jultidningar...gissa att han är lycklig.
Kram Lotta

Anonym sa...

Likey likey! Sanndrömmar kan ju även vara dagdrömmarna...Kram Anna

Sara Mårtensson sa...

Tack :-)
Men hallå!! Hur tur kan man ha!! Grattis, jag älskar också playstation och singstar men har inte provat de andra.
Tråkigt att snön försvann! Du får titta in till mig lite senare ikväll om du vill se lite snö ;-)
Kram Sara

Vicky sa...

Vilken överraskning! På pricken vad du ville ha. Fantastiskt - Grattis :)

Vero sa...

Jag vill också ha Singstar. Tävla mot barnen... hehe...

Titta in till mig. Du har något att hämta.

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

*skrattar* Ja då kanske det är tur att man inte bor granne med er då *blinkar* (roligt att läsa om nåns drömmar som går i uppfyllelse förresten)

Vicky sa...

Hej ingela, nu finns det något till dig på min blogg... fast jag vet att du fick av Vero, ville jag också gärna ge det till dig!

Anonym sa...

Men vilket fynd.
Härligt och otroligt roligt för hela familjen.
Har Buzz och singstar och storebror får Gituar Hero i julklapp i år.
Så här är det aldrig tyst heller....