måndag 27 oktober 2008

Viktklubb



Sorry, jag är inte riktigt mogen för att lägga ut en bild på mig själv i bikini ( ler ).

Både för er och min skull... :)

Idag har jag alltså gott med i viktklubb igen, den på aftonbladet. Jag önskar jag kunde säga att det var första gången jag är med, men nej. Jag har gjort den här resan förut, fast inte hela vägen :(

Jag tror jag behöver se svart på vitt hur många kalorier jag ätit under dagen, det får en att välja bättre alternativ. Det är lätt att ¨glömma¨ när man inte bokför. Så det ska väl vara tusan om jag inte lyckas nu. Jag går ju fortfarande till hälsopedagogen och nu har jag viktklubb och inte minst min stegräknare till hjälp. Tro nu inte att jag är en sån där med skev bild och har 5 kg övervikt och tycker jag behöver gå ner 15 kg ändå. Det hade ju varit skönt... Går jag ner 15 kg så är jag fortfarande inte inom ramen för normalvikt enligt BMI. Bara för att ni ska få en förståelse. En dag kommer jag nog att berätta lite mer i detalj men jag är inte riktigt bekväm med det just nu ...

Annars bjuder nog dagen på att göra en veckomatsedel. Inte att för glömma vår att göra lista, den kommer nog att bli en långdragare eftersom den fylls på snabbare än vi bockar av... Jag måste göra ett ryck till i veckan för till helgen kommer mina tjejkompisar hemmifrån. Det ska bli skönt, barnfri lördag på spa och kvällen törs ja ginte tänka på än. Ett säkert inslag är sing star. Vi får väl återkomma till det... ;)

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med viktklubb. Du fixar det... Själv har jag varit medlem i viktväktarna. Köpte kokböcker från dom och verkligen slet. Idag känner jag att jag mår rätt okej, har även skaffat hund i våras som jag motionerar med. Lycka till!!

Små och Stora barn sa...

Åh Sing Star é kul, synd bara att jag suger på det! En kör-tjej som jag....