tisdag 28 april 2009

GLAD, lättad och sjuk


Så här glad är en sjuk oduschad mamma nu på morgonen!
Den här bilden bjuder jag på en dag som denna ;)

Jag är mycket sämre idag... Bara jag blir frisk till torsdag så är det ok med mig..

Jag masade mig iväg till dagis med Elin idag och när jag kommer dit så står personalen uppradade och ler och gratulerar mig! Till vad då tänkte jag.. Tankarna for runt, jag hann till och med tänka;

-hjälp, tror dom att jag är gravid igen när jag bara är tjockis... *skrattar*

Så var det så klart inte...

Gustav har fått en plats på samma dagis och samma avdelning som Elin!

Gissa hur glad jag är?

Yippiiiiii!

Vilken oerhörd lättnad. Nu har jag ju inte fått hem något besked än men eftersom dom har fått listor på vilka barn som kommer till hösten så nöjer jag mig med det :D

Fast jag kan inte låta bli att tycka att bara för att jag inte gav mig så får jag som jag vill, tråkigt att det ska behöva vara så... Jag erkänner dubbelmoralen, för jag är ju väldigt nöjd med vår situation...;)

Nu är det dax att göra räkningarna och duscha ;)
Efter räkningarna kanske jag inte är riktigt lika glad..

Kram

21 kommentarer:

Carolina sa...

Härligt! Krya på dig! kram

Popprinsessan sa...

STORT GRATTIS! Vilken lättnad och jag gissar att det förenklar väldigt mycket.

Tråkigt att du inte mår bra, men jag hoppas att du kryar på dig under dagen. Förhoppningsvis gör duschen att du känner dig lite bättre ;-)

Angelica sa...

Vad roligt, blir ju mycket enklare att de är på samma avdelning! Och skam den som ger sig ;D Jag tycker ialla fall att du ser härligt glad och gosig ut, trots att du känner dig lite krasslig! Och åhhh, vad duktig du är som gått ner så mycket redan!!!

Tusen kramar och ha nu en strålande tisdag söta du!

Angelica

Jessica sa...

Vad du är härlig som bjuder på dig själv!!!
Grattis till dagisplatsen och till din viktminskning. Du e så duktig!!
Skönt att det löst sig med dagiset, snällt att de berättade det för dig så du får veta det så fort som möjligt.
Fick veta att Victor får världens bästa fröken när han börjar 6-års i höst (hon viskade det till mig på skolgården häromdagen), blir så glad så jag blir tårögd...

Krya på dig,
Kram
Jessica

*Wojtan* sa...

Grattis!
Underbart skönt att ha samma dagis. Det är mer krångel än vad man tror att ha två olika ställen att gå till. Skönt verkligen att det löste sig.
Krya på dig vännen.

Kram

Louise sa...

som är sjuk men med kurering idag & imorgon så hoppas jag du är frisk nog at åka iväg!

Grattis så JÄTTEMYCKET till dagisplatsen! Jag skrek av lycka när vi fick till Eric på Ebbas dagis också. DEt är inte klokt att man skall behöva ringa & prata sig till en plats. Tur att man är bra på det & vågar det. Alla gör ju inte det. Iaf har jag lärt mig att det lönar sig, men det känns ju som om det blir på någon annans bekostnad så HELT bra känns det inte men det är ju eg. inte mitt problem. Man får bli glad för sin egen skull!

Krya på dig nu ! Kram!

Louise sa...

vart tog min inledning på kommentaren vägen?

skall stå

"stackars dig som är sjuk"...

Therese sa...

GRATTIS kära du, förstår att du är glad, vet ju hur det gnagt i dig :-) Gläds verkligen med dig! Här kommer både en grattis och krya på dig kram!

Livet på Citronodlingen sa...

Åh va bra att det löste sig!!
Hoppas nu du blir frisk snabbt som attan också :o)
.. och du.. låt inte banala saker som räkningar förstöra ditt goda humör ;o)

ia sa...

Grattis grattis grattis!!
Arvid hamnar förmodligen på Sörred...suck!
Får väl börja leta en bil till nu...hoppas bara att det är ett skrivbord som väntar mig på jobbet & inte en uppsagning...
Hur kul kommer det annars att vara att lämna på sörred 25 timmar i veckan :)
Mitt humör sjönk drastiskt efter räkningarna & kösamordnarna...
Krya på dig!
kram
ia

Hem och Lycka sa...

Grattis grattis, vad härligt! Hoppas du hinner bli frisk till torsdag. Krya på dig!

kram

Inas sa...

Hej Du!

Härlig bild en naturlig bra bild. Den gillar jag. Bra att ni har fått en plats på samma dagis å avdelning det gör mycket när man ska hämta å lämna. Lycka till. Ville egentligen bara önska dig en trevlig dag. så ha det så bra. Goa kramar Ina

hemma hos lilla mej sa...

STORT GRATTIS!Vilken lättnad att ha barnen på samma avdelning.Krya på dej kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Sjabbig men chic sa...

Men jättegrattis! Och du så här är det: allt är inte alls tillåtet när det gäller krig och kärlek som de säger men när det gäller ens barn så är precis allt tillåtet! Och är det någon som tvivlar på det så be dem höra av sig till Lisa bara så ska jag nog sträcka upp dem!

Kram Lisa
Förresten så är du så söt och glad och en riktig go`mamma på bilden så det så! (igen)

Livingroom sa...

Grattis. Vad roligt att det ordnade sig. det är ju sååå behändigt när båda är på samma dagis.
Hoppas nu kryar på dej till torsdagen.
-Lotta

Fittan Fes sa...

Vi hatar män i foppatofflor!!
Gör inte du?

www.fittanfes.com

malin sa...

Krya på dej! Hoppas du mår bättre redan i morgon.

Bra bråkat!Jo som du säger trist att det behövs, men bra jobbat!

Kram Ma.

Hemmalycka sa...

GARTTIS till dagisplatsen, vad skönt att det ordnade sig.
Krya på dig
Kram Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad roligt att de hamnade på samma dagis. Måste ju underlätta en hel del också. Syskonen ska ju så klart vara tillsammans :)

Krya på dig nu också. Kram Josefin

Mamma-Mu sa...

Gud så skönt att få ha barna på samma dagis/avdelning!
Hoppas verkligen att du kryar på dej å att räkningarna inte "drog ner dej" ytterligare...
Trist men även mina räkningar har den inverkan...

Bästa kvällen till dej!

Kram Mimmi

♥ Fyra årstider sa...

Du lyckades..grattis.
Kram Lotta