onsdag 8 februari 2012

Så mycket funderingar

Just nu så går mitt lilla huvud på högvarv!
I april så går vi på praktik och det är alltså dax att välja inriktning. Vi har gått på en hel del studiebesök och vi får prata med företagen och frågar alla dessa frågor. Jag förstår vilken fantastisk möjlighet det här är. Bara att få presentera sig och besöka alla dessa fantastiska företag. Den chansen får man ju inte som arbetssökande direkt.. Problemet är ju att hur i hela friden ska jag kunna välja? Och ska jag välja bank eller försäkring?
Ingen som vet och inte jag heller Blinkar
Hade det varit så att man skulle ha fixat praktikplatsen själv så hade jag förmodligen varit överlycklig för vilket som helst av dessa företag men nu känns det så stort och så avgörande. Samtidigt så är flera ställen riktigt bra och på det sättet kan jag ju bara gå vinnande ur det här Skrattar

Det blir en spännande tid framåt, ska bli roligt och se var jag hamnar. Vi får nämligen önska ett antal ställen och dit får man gå på intervju och sedan önskar företagen i sin tur och sen matchas man ihop på något bra sätt. Kan ju bara bli bra.

Kramkalas

3 kommentarer:

zasata sa...

skönt du mår bättre och orkar skriva nu :)

Popprinsessan sa...

Vad spännande!
Samtidigt som det är svårt så får du ju se det som värsta möjligheten, om du nu väljer ex försäkring så har du ju chansen att känna efter om det verkligen är det som passar dig.

Trist att du varit sjuk så länge nu, jag väntar bara på att jag eller något av barnen ska åka dit, för det passar absolut inte nu med födelsedagar och annat!!!

Idag bokade jag in mig på galan :-)
Kram!

Linda sa...

Spännande, är säker på att det blir bra vad du än väljer men såhär spontant skulle jag ni välja bank, varför vet jag dock inte:)
Kramar