söndag 8 januari 2012

Ser tillbaka på vecka 1 av 10

Då var första veckan avklarad i 10 veckors utmaningen Ler Mina mål och små regler hittar du i det här inlägget. Jag måste säga att jag tycker att det har gått bra. Trots att jag var lite trögstartad så har jag tränat 3 gånger i veckan. Jag har sedan första träningspasset haft lust att träna varje dag, det är nog den största vinsten. Nu har jag ju inte gjort det.. dels för att jag är otränad och vill inte börja för hårt och dels för att det är så typiskt mig att gå “all in” och så tröttnar jag efter ett tag. Det här ska ju vara en förändring som håller.

Maten har det oxå gått bra med och det är en sån befrielse att “bara” äta förståndigt, “bara” en portion och så halva tallriken grönsaker. Det är enkla regler men rena himmelriket mot alla dieter och förbud. Förbud har ingen bra inverkan på mig den saken är ju klar BlinkarJag hade nog kunnat äta lite mer grönt och det ska bli min förbättring tills nästa vecka. Veckan som kommer är dessutom en riktig utmaning. Jag ska tillbaka till vardagen, det är kalas på tisdag och hela helgen kommer jag spendera i Gävle med tjejgänget. Mycket skoj och många fällor!

En vecka klar. Nio kvar.
Heja mig!

Kramkalas

4 kommentarer:

Bernike sa...

Heja dig Ingela. :)

Fnulan sa...

Duktig du är!! Jag har ingen lust alls att träna... BLÄÄÄÄÄ

Madde sa...

Duktig du är!! Visst är det härligt när man VILL träna:D Sen finns det ju ingen bättre känsla än när man är nyduschad och nytränad;)
kram

Popprinsessan sa...

Bra Ingela! Vilken start! Du är skitduktig!

Kram!