torsdag 9 juni 2011

En lapp på rutan..

Igår var en underlig dag. Från början till slut skulle man kunna säga..

 

Det var ju första dagen på jobbet på länge eftersom jag har pluggat. Men det var roligt att jobba igen och träffa arbetskamraterna. Men jösses så trött jag var i benen efter dagen.

 

När jag kom ner till garaget strax efter åtta när jag hade slutat så satt det en lapp på bilrutan. Innan jag ens läst lappen började jag kolla efter repor eller bucklor. Jag tog för givet att någon backat på eller skrapat bilen. Sen såg jag vad det stod..

Punktering!

Som tur var så fick jag tag i en snäll farbror som hjälpte mig. Jag kände mig helt handlingsförlamad. Dom här nya bilarna har så mycket konstigt för sig som låsningsbara muttrar och skit Blinkar Jag är väldigt glad att han hjälpte mig och jag är väldigt glad att jag fick en lapp på rutan. Jag hade med all säkerhet kört iväg och upptäckt det på motorvägen eller nåt..

001

Hur stor är chansen att ena bilen vägrar starta på morgonen, helt död, och den andra får punktering?

Nu är lillbilen i varje fall laddad och Johan körde den i någon timme igår kväll så förhoppningsvis fungerar den idag. Stora bilen med punktering tog Johan till jobbet och han har lämnat in däcket och innan han åker hem ska dom byta tillbaka.

 

För den som undrar så var det ingen hit att åka hem igår. Tydligen så får man bara köra 80 km/h med extradäcket och jag måste ju köra ganska länge på motorvägen.. Hem kom jag i varje fall om än 1,5 timme senare än vanligt.

 

Ny dag och nya tag Ler

 

Kramkalas

2 kommentarer:

Jessica sa...

Nej men fy vilken dag!

Precis, hur stora är oddsen egentligen för att BÅDA bilarna lägger av samma dag...?

Snällt att skriva en lapp, det hade jag aldrig haft en tanke på att göra om jag såg en punktering. Hade tagit för givet att de som ägde bilen visste om det. MEN nu har jag ju fått tips här, bättre skriva en lapp för mycket än ingen alls!


Vad jobbar du med?

Kram!

Hem och Lycka sa...

Murphys lag..

Surt men schysst med lappen.

kram Mia