söndag 15 maj 2011

Middag, lek och bus

2011-05-154
Vi har nästan precis kommit tillbaka från middagen som var buffé även det. En karibisk buffé. Perfekt tycker jag då man kan ta lite av varje och det finns alltid något som även Elin tycker om. Även hon tycker att det är roligt att gå och plocka vad som ska ätas.

Det absolut bästa med restaurangen är att i anslutning finns det ett lekrum, ett rum för tv-spel och en tv-hörna där det visades en film. Med andra ord så kan man som vuxen sitta kvar en stund vid bordet och faktiskt prata med varandra. Det är man inte bortskämd med och det är något jag saknar när vi är på restaurang. Det är nästan inte värt att gå på restaurang annars när man får slänga i sig maten och springa iväg för att barnen inte orkar sitta still så länge. Elin satt definitivt inte still här heller men det gjorde inget. Det här är gjort för barn och deras föräldrar.
Har Elin det bra så har jag det bra!

2011-05-155
Elin har hittat fina kompisar här idag och det har verkligen varit toppen. Fint avslut på dagen fick hon när hennes nyvunne vän gav henne ballonghunden.
Det kom en clown och gjorde olika figurer av ballonger och tyvärr så gick pumpen sönder och Elin blev utan ballong. Katastrof i hennes värld förstås men så fick hon en ballong av sin kompis och det var en sån fin gest tycker jag. Vilka goa tjejer!

Nu ska vi spendera natten här på The Reef Hotel & Resort, Elin sover redan och jag kommer inte vara vaken länge till jag heller. Det kostar på att ha skoj. Och vi har verkligen haft skoj idag, vilken dag!

Jag önskar er en God natt och så hoppas jag ni hänger med imorgon. Då väntar nya äventyr.

Kramkalas

4 kommentarer:

Jessica sa...

Åh herregud vilken underbar helg!!

Vad roligt med massa nya kompisar!


Kram

Pernilla sa...

Vad skönt att det är så lyckat. Hänger med även idag.
Varför har inte alla restauranger en lekhörna? Alla föräldrar skulle sitta mycket längre då.
Kram

Anonym sa...

så roligt ni verkar ha det.. :)

kul och följa er resa.

Morsan sa...

Jag kollar in buffén och magen kurrar... Haha...