fredag 13 maj 2011

Mellan hopp och förtvivlan


Hej, jag heter Ingela och jag är beroende av min dator! (Bilden har jag lånat av Mrs Moet)

Vilken dag!
Imorse så ville inte min dator starta. Jag hade inte tid att fixa med den då för jag skulle iväg på matteprov. Jag var ändå väldigt stressad över alltihopa eftersom jag ska iväg imorgon.
När jag kom hem fick jag inte heller igång den, som att den skulle ha fixat sig med lite vila liksom Blinkar
Det slutade med att jag åkte iväg till en firma som fixar datorer och han tittade, skruvade, suckade och var mycket bekymrad. JAG blev oxå väldigt bekymrad. Slutdomen löd: Köp ny, den är död.
Det positiva i det hela var att vi för två veckor sen gjorde back-up på allt som vi vill ha kvar, inte bara foton utan andra dokument som kan vara bra att ha. Gissa om jag är glad för det?! Det är bara foton från dom sista två veckorna som är borta.
Det var ju inte vad jag hade hoppas på om jag säger så… jag köpte ju en systemkamera för 3 dagar sen och räknade inte med att behöva köpa en ny dator oxå.
Under den här tiden så insåg jag att jo, jag är databeroende. Jag erkänner!
Jag gick omkring som en osalig ande och tittade på den tomma platsen. Jag visste heller inte hur jag skulle lösa det med tanke på att jag ska åka på bloggbussen och jag kommer ju behöva en dator att blogga med. Det slutade med att mannen åkte iväg på sin lunch och köpte en ny. Det ingick inte i vår budget men jag behöver den.

Inte nog med det under hela den här dagen så har blogger legat nere. Jag har inte kunnat blogga heller! Kanske bra tajmat med tanke på att jag inte har haft någon dator.. Det som är synd är att bästa Katti satt igår kväll och gjorde om min design. Och äntligen så blev det rätt, för mig. Det var så jag ville att den skulle vara men inte har kunnat uttrycka mig. Nu är den borta för blogger har tagit bort allt som hänt dom sista två dagarna och jag vet inte om den kommer tillbaka. Trist.

Gissa om jag längtar efter det här:


Jag är helt slut och idag har jag verkligen pendlat mellan hopp och förtvivlan. Nu ska jag börja packa för ett fantastiskt äventyr och sen kan jag bara slappna av. Det är väl så semester ska vara? Ha riktigt skoj och avslappnat Ler

Med ny kamera och dator borde inte så mycket mer kunna gå fel.

Nu ska jag se om jag kan ordna upp lite på bloggen innan jag stupar i säng.

Kramkalas

Uppdatering: Designen ser ut att vara tillbaka! Jippi!

6 kommentarer:

Ingela la la sa...

För att jag har varit framme igen :-) :-)
Puss på dig bästaste Ingela!!!
Fast jag är inloggad som dig just nu, mohahaha ;-)
/Katti

Carolina sa...

Jag vet inte riktigt ännu, någon gång under eftermiddagen dyker vi nog upp där, ni då?

Carolina sa...

Ja absolut!
Mitt nummer står med i listan vi fick med allas kontaktuppgifter så det är bara att höra av sig! :-)

Carolina sa...

Nu ska du ha fått mail :-)

Hem och Lycka sa...

Skönt att designen kom tillbaka! Jag har problem att läsa din blogg i Firefox både på mac och pc. Det är bara din blogg som jag råkar ut för det. Sidan liksom blinkar till och fastnar på Tailsweeps logga. Funkar dock i Internet explorer och Safari. Kan vara bra att veta om du inte visste det.

kram

Madde sa...

Hej hej!! JA visst längtar man nu...Ser att vi delar stuga, trevligt:) Ses på lördag el söndag!
kram