fredag 13 maj 2011

Elin har packat!

2011-05-132
En av oss har packat!

För nästan en vecka sen fick vi hem den fina röda väskan av Stena Line. Elin hade fått den för att hon skulle få packa en väska själv och ta med sig. När den kom så la jag undan den och tänkte att vi packar den lite närmare resan. Idag tog jag fram den och bad Elin packa sin väska.

“Packa det du tycker att du behöver ha med dig när vi åker till Danmark” sa jag.
“okej” svarade hon blixtsnabbt.

Hon var borta rätt länge och när hon kommer med väskan och jag ber att få titta blev jag minst sagt förvånad! Det enda som hon har tagit med sig till sig själv är nonno, hennes snutte.
Hon har packat:
Ett hemmagjort kort som är till Nicke Nyfiken
Två små böcker som är till Nicke Nyfiken
Någon form av girlang eller nåt liknande som är till Nicke Nyfiken.
Ett kort på en apa eftersom Nicke Nyfiken är ju en apa.
Det låg även två enkronor på botten och dom ska hon ge till dom som sköter om Danmark, jag antar att hon menar Stena Line personalen som kommer vara med oss..

Jag frågade om hon inte skulle ta med något till sig själv och fick till svar:
“Men mamma, jag har packat nallar och annat i en ryggsäck”
“jaha, men du skulle ju packa i den här”
“Ja, men det packade jag för flera dagar sen”

Vad säger man?! Hon längtar och berättade att hon varit redo att åka i flera dagar nu, gullungen min.

Jag tycker ändå att det är ganska fin tanke att hon packat ner till andra, som presenter. Sen vet jag inte riktigt vad man ska göra med en krona men det är väl tanken som räknas.

Emballaget till väskan kom oxå till användningLer

030
Nu ska även jag försöka packa!

Kramkalas

3 kommentarer:

Pernilla sa...

ÄNTLIGEN FUNGERAR DET IGEN.

Vad gullig hon är. Hon kommer vara det mest uppskattade barnet på resan (hon har ju "mutor")
Bra att lillebror fick en present med. De är för gulliga de små.
Hoppas nu ni får en underbar resa tillsammans. Koppla av och bara njut nu.
Kram

sophie sa...

Skönt att höra att det är fler än jag som har det ;P Jag har förstått att du haft lite otur - fredag den 13:e kanske spökar? Men det kommer bli så skönt att få komma bort några dagar. Det tycker jag vi förtjänar! :D

Madde sa...

Åh vad gulligt med presenter!! Omtänksam tjej:) Ser fram emot att träffa alla!!kram