fredag 1 april 2011

Bloggens vara eller icke vara

Idag är det skolarbete för hela slanten här hemma.
Just nu sitter jag och förbereder för en 5 minuter lång argumentation i valfritt ämne. Jag har valt bloggen som ämne. Ska man blogga eller inte och vilka för och nackdelar finns det. Jättekul!

Jag har ju själv svajat lite genom åren om jag ska fortsätta blogga eller inte men det är roligt och jag har ett behov av att skriva lite nu och då. Sen är det klart att det finns andra sätt att få utlopp för sitt skrivande men det här passar mig bra :)
De gånger min blogg verkligen har legat på halvfart så har det berott på andra saker. Saker som har hänt som jag inte har kunnat dela med mig av här, trist men sant. Man vet aldrig vem som läser eller hur en text uppfattas av andra.
Dom flesta som träffar mig irl tycker nog att jag är ganska öppen och då har jag inga som helst problem med att berätta, men så här på bloggen får man nog ändå vara lite försiktigt med allt för mycket information, framför allt när det gäller andra.

Så 5 minuter muntlig redovisning i ämnet ska förberedas. 5 minuter kan vara ganska lång tid, jag kan få sagt nästan hur mycket som helst och är det så att man vill så kan man nog bara blaja bort tiden och inte få något sagt också men jag siktar på det första alternativet ;)

Hur tycker du om bloggandet och vad man delar med sig?

En klok tjej skrev en gång på sin blogg;
Man ska blogga personligt men inte privat

Tycker fortfarande det är kloka ord att ha i åtanke :)

Kram på er!


Follow Ingela la la

5 kommentarer:

ia sa...

Ska vi ta en weekend ner till min syster du & jag?!? Visst hade det varit fantastiskt!

Linda sa...

Jag personligen har lätt för att skriva precis vad jag tycker och tänker för att sedan behöva "sudda", jag skriver absolut inte allt som händer runt vår familj för att inte av misstag lämna ut någon även om jag ibland känner att jag "måste", det är en svår balansgång, man måste nog hitta den balans man själv tycker känns okej, vissa vill inte nämna barnens namns ens medans andra berättar om ALLT.
Hoppas det går bra.
Kramar

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg sa...

Jag är nog både personlig och privat i min blogg. Där hamnar det mesta som händer i mitt liv.

Speja sa...

Det kommer du att göra utmärkt! Själv håller jag det mesta för mig själv, faktiskt. Och som du säger, man ska nog passa sig för att lämna ut för mycket här på nätet... men det kan vara en svår balansgång eftersom om man inte berättar något personligt blir det ju faktiskt ointressant.
Lycka till!

Sara -Thaison sa...

Klok tjej. Personligt men ej privat. Ibland kan det vara svårt att dra gränsen tycker jag. Ibland vill jag bara låsa bloggen och då kunna skriva fritt. Skriva det man vill få ut men sedan är det tråkigt för det är roligt med nya läsare och kommentarer. Bra val av ämne för imorgon. Du kommer att fixa det galant! Kram