fredag 1 april 2011

Hinner inte..

Den här boken har jag läst idag! Väldigt bra måste jag säga. Den är skriven på 1800-talet och handlar om en tjej som inte vill gifta sig, hon tycker att det går bra att vara särbo. Nu för tiden låter det ju inte så märkvärdigt men tänker man på att det är över 100 år sedan den skrevs så kan jag förstå att den väckte uppståndelse.


Jag har en hel bunt med tidningar hemma med som jag är sugen på att läsa. Just nu ligger dom i en hög med plasten kvar på. Sen kan man ju undra varför i hela friden jag prenumerar på tre tidningar.. En eller kanske två borde väl räcka.. egentligen ;) Jag hinner ju inte läsa dessa nu, kanske i helgen.

Nu ska jag inte plugga mer idag. Jag har fått mycket gjort. Skrivit om min argumentation, läst boken som ska användas i ett arbete nästa vecka, så nu tycker jag att jag förtjänar lite fredagsmys. Barnen ska hämtas och sen ska allt myset börja. Förhoppningsvis god mat ska lagas och lugnet ska infinnas i hemmet...
Drömma kan jag väl få göra ;)

Jag önskar Er alla en riktigt mysig kväll vare sig ni fredagsmyser eller inte!

Kram Ingela

Ps. Jag är så glad att min blogglust åter har infunnit sig och jag har till och med hittat tillbaka till några gamla favoriter, tack alla för att ni kikar in med jämna mellanrum <3

Follow Ingela la la

3 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Ja det var klokt.. att man ska blogga personligt men inte privat. Tycker det kan vara svårt att veta var gränsen går ibland. Men jag är hellre privat än för öppen. Som du säger så vet man ju inte vilka som läser det man skrivit och det kan ju få konsekvenser som man inte väntar sig. Har fått höra på byn flera ggr att jag tar så fina bilder och det av folk som jag alldrig kunde tro att de läser min blogg. Det är ju roligt samtidigt som det kunde vara roligt om de lämnade en kommentar om att de läser men det kan man ju inte heller kräva ;-)
Tack för din söta kommentar ang Nelias utslag. Vi får hoppas att det blir bättre :-)

Jag har ju dig på bloglovin så då du bloggar bara lite så ser jag det i alla fall :-) Så roligt att du pluggar! Du är så duktig!

Hoppas du får läsa dina tidningar snart. Hos oss är det likadant. Jag hinner inte läsa något.
Ha en fin helg!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Oj vad du har mycket för dig. Är i och för sig också sugen på att börja plugga igen. Vi får väl se vad som händer till hösten. Har också flera tidningar och periodvis hinner man inte läsa dem, men det är ju så mysigt när tiden finns. Väldigt klokt att hålla bloggen personlig men inte för privat. Är ju ännu mer anonym än vad du är också, och det är ganska skönt, även om jag vet att fler o fler i min omgivning har hittat bloggen.

Trevlig helg!
Kram Ullis

♥ Sanna ♥ sa...

Hej sötis!!
Åhh vad kul att hitta varrandra igen... Jag blev så glad att du kommenterat varit borta ett tag hade ingen ork eller lust alls attt skriva men som du har jag äntligen fått tillbaka lusten :)
Såg att du ska på mamma blogg galan. Jag med... Åhh vad kul att ses!!
Ta hand om dig
Kram