torsdag 6 augusti 2009

Jag plockar och Gustav äter..

Foton: Privata

Vi ar finfint väder idag oxå och jag måste säga att det känns lite märkligt att börja om med sommaren.. det kändes ju som att det var på väg och bli höst. Märkligt men skönt såklart!

Jag har på förmiddagen plockat lite svarta vinbär. Jag plockar och Gustav äter i samma takt. Någon saft ska vi inte göra på dom här. Är det någon som har något annat gott man kan göra med dom så får ni gärna dela med er!

Vi måste nog rensa och klippa buskarna här lite... Nu ser det ut som en buske som är ca 10 m lång och 2 m bred... inte så lätt att plocka. Vi ska sätta ställningar runt varje buske med. Är det möjligen någon som vet om man gör sånt på våren eler hösten?

Nu är det en sväng till havet som hägrar och kanske kan Johan ta ett kort när jag badar... Det var visst någon som ville ha bevis ;)

Kram

Follow Ingela la la

7 kommentarer:

Jessica och Johan sa...

Sugen på att tävla? Om kanske inte för dig så varför inte till "lilla" fröken...Kram

Louise sa...

Jag tror dig när du säger att du badat, jag lovar :-) Jag har faktiskt badat massa gånger i år. mats är en sådan badkruka så någon måste ju ställa upp & bada med barnen liksom...

Svartvinbärssylt & gelé gör min mamma och det är underbart gott!

Kram!

Angelica sa...

Vad mysigt ni har det! Och vad han har blivit stor din gosige Gustav! Jag hade nog gjort sylt, för det är ju så gott och det kan ni ha hela hösten - mumsigt värre!

Hoppas att du får en härlig torsdag tillsammans med familjen!

Kramar

Angelica

malin sa...

Hi hi,låter som en rättvi fördelning. Lillgubben äter o du plockar. :)

Vinbärssylt är jättegott!

Kram Ma

Anonym sa...

Lägger ett förslag på gelé. mumsigt o enkelt att göra.

Svartvinbär har ju VÄLDIGT lätt för att sprida sig så det gör nog inget om du klipper ner där närsomhelst. vill man plantera en ny så tar man bara en färsk pinne från en buske och planterar. Så enkelt. :)
// Bernike
Kram - banan! <3

Marie//Tekla Maräng sa...

Svartvinbärspaj är mums. Annars är gelé gott men lite mer omständigt att göra gemfört med pajen.
Jodå du kan såga bort gamla tjocka grenar enda nere vid marken så här års och att sätta en ställning runt är ingen dum idé.
Ha det gott, kramar Marie:)

Livet på Citronodlingen sa...

Gustav är smart han :o)
Ser fram emot bildbeviset ;o)