tisdag 4 augusti 2009

Jag fick fly fältet

Idag var det bara att packa in barnen i bilen och fly fältet.
Johan vaknade upp jätteförkyld :( Jag vill inte bli sjuk och jag insåg rätt snabbt att det inte skulle bli så mycket vila för Johans del med oss hemma.
Inga kompisar i närheten är hemma och regnet öste ner. Vart åker man då om inte till paradiset? ;)


Trots regn så har vi varit ute mest hela dagen känns det som. Det höll ju i för sig uppe på eftermiddagen. Som ni ser så har Gustav utökat sortimentet i affären som Elin har i sandlådan. Nu kan man även köpa nyponsoppa och krusbär ;) Fast det slutade med att Gustav mest stod och åt en massa krusbär.

Efter en stund hittade Elin en pulka, men jag vägrade att dra omkring den på gräset så hon satt där och tjurade ett tag. Sen gick hon, kusinerna och farfar till havet och badade. Snacka om kontraster!

Vi passade även på att baka lite bullar när Gustav tog sin lilla lur.

Ser ni det lilla setet med kavlar och grejer. Det hade Elins farmor fått som liten flicka. Jag behöver kanske inte säga att det är mycket populärt även hos Elin. Förklädet hon har på har Johan sytt på syslöjden till sin mormor *skrattar* Jättegulligt!

Riktigt kul när alla grejer har en liten historia för sig tycker jag!

Roligt hade vi när vi bakade och gott var det med bullar. Jag har dessutom fått med mig tre påsar hem så nu ska jag väl ha nåt att bjuda på om jag får oväntat besök!

Kram på er!

Follow Ingela la la

10 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vilka härliga bilder =) Vi har oxå en pulka stående på gräsmattan som jag oxå vägrar att dra..men gubben har sprungit ngr varv med pojkarna på den..ser bra roligt ut!

Kram

Carolina sa...

Så mysigt det ser ut - hoppas ni klarar er undan bacillerna! kram

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad Gustav är lik Johan på en av de där bilderna..

kram

Hemmalycka sa...

Jobbigt att gubben är dålig nu när du snart ska på Madonna-konserten.
Håll dig undan bacillerna vet ja.
Barnen ser ju ut att vara väldigt nöjda med er lilla utflykt.
Kram Åsa

Sjabbig men chic sa...

Duktig Johan! Vilka talanger. Ni verkar ha haft en riktigt, riktigt härlig dag. Det är helt rätt lämna den sjuke ensam bara. Lägg en telefon bredvid sängen och tala om att det är bara att ringa 112 om det skulle bli för svårt.;)

Kram Lisa

malin sa...

Oh va mysigt!

Jo den mannen var nog inte så smart i sitt val av pressent! ;)

Kram Ma

Anonym sa...

JAg måste oxå baka bullar! Kanske du kan maila mig en bullpåse eller två?
Kram Anna

Livet på Citronodlingen sa...

Härligt att de tycker att det är roligt att vara ute och leka ändå, även om vädret inte är toppen :o)
Hoppas Johan kryar på sig och att du slipper hans basilusker!

Therese sa...

Vilka härliga barn du har, man blir så glad av att titta in här - och sugen på bullar... Nu är det din tur att frestas ;-) Kram!

Anneli sa...

Ser mysigt ut. Blev bullarna goda?