lördag 1 augusti 2009

Vad mycket äpplen jag har köpt!



Elin och Gustav har fått en sandlåda hos farmor och farfar. Eller ny och ny... Vi fick själva sandlådan utav Johans bror och den var väl mer eller mindre fallfärdig men med lite färg och ny sand duger den alldeles utmärkt. Vi hade dessutom sån tur att en granne skulle köpa grus till dränering och hade fått fel så det var bara att hämta den ena skottkärran efter den andra med fin sandlådesand. Den enes olycka är den andres lycka, är det inte så? ;)

Hela förmiddagen har Elin haft affär.

Det som fanns att köpa var äpplen, pengarna tog som tur var aldrig slut.. det var bara att hämta nya i bankomaten (busken).
Tänk om mitt konto var lika full med pengar som busken var med löv.
Tur var det som sagt för jösses vad äpplen jag har köpt!

Jag kommer ihåg när jag var liten och vi lekte affär. Jag ville så gärna att min mamma skulle spara gamla kartonger och förpackningar som man kunde handla med. Det var hon snäll och gjorde men så hade min kompis ett Bregott smörpaket som jag var så avundsjuk på. Vi hade nämligen ett bordsmargarin hemma som hette Flora, det finns inte längre men jag tror att det var en rödklöver på förpackningen... Konstigt vilka stunder man kommer ihåg från sin barndom ;) Undrar vad mina barn kommer att minnas?

Jag har även slagits lite med ett migränanfall inatt och här på förmiddagen, men nu verkar det ha gett med sig. Tack och lov. Jag har ju en massa kul jag ska göra på eftermiddagen idag oxå!

Hoppas ni har en skön dag och en bra start på augusti!

Kram

Follow Ingela la la

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ajdå, hoppas du mår bättre från migränen nu!

Den där bankomaten vill jag också besöka.. ;-)

kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Migrän är ju aldrig rolig att ha, har själv en släng av den just nu.
Vilka härliga inlägg du bjuder på allt ifrån arga leken (kanske inte så kul) till Liseberg och bloggkompisar.
Jo jag minns att min pappa gjorde varor i trä som jag fick klistra på reklamvaror på till *min affär*.
Gillar eran bankomat i busken det tycker jag att flera banker kunde bjuda på skratt.
Kram Marie:)

HUSnrNIO sa...

Så härligt med fantasi och utomhuslek. Hoppas du mår bättre.

Frida sa...

Hihi Flora hade vi oxå när jag var liten...
ja du gud vad man lekte affär, det var ju sååå roligt.
Hoppas att huvudet är snällt mot dig i fortsättningen gumman så att din semester blir härlig.
Kramar<3

MrsH sa...

Nej, va synd. Hoppas att den gått över nu och att ni får en trevlig kväll.

KRam/Helena

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att med kvällen mildrades din migrän och att du fått en trevlig kväll!
Ha det gott, vännen!
Kram Anna