lördag 22 augusti 2009

Det där klarade jag över förväntan :)

Imorse när Elin kom upp så satt vi och myste lite i soffan och tittade på barnkanalen. Efter en stund så så jag något svart bakom hennes öra, det såg ut som levrat blod, men det försvann inte när jag torkade.. Då insåg jag att det kunde vara en fästing. Ni kanske kommer ihåg mitt förra möte med en fästing? Det var ju av det lite mer hysteriska slaget :)

Nu gick jag helt lugnt och hämtade en pincett och tog bort den! Jag gick inte ens och väckte Johan som har sovmorgon ;) Det brukar vara det första jag gör (stackars man..)

Det där klarade jag över förväntan =)

Just fästingar är något jag har en liten fobi för. Jag är nog inte så förtjust i kryp överhuvudtaget när jag tänker efter, men fästingar är värst.

Idag tror jag att vi åker till Liseberg och gör slut på våra åkkuponger. Det är skapligt väder, alla verkar pigga och glada så det är bäst man passar på ;)

Ha en bra dag!

Kram

Follow Ingela la la

17 kommentarer:

Jessica sa...

Godmorgon :-)
Åh fy, jag förstår din skräck Ingela, fästingar är inga roliga små varelser *ryser*
Riktigt bra jobbat att få bort den "bara sådär" ;-)

Hoppas ni får en mysig dag på Liseberg!

KRAM!
//Jessica

Angelica sa...

Fy vad äckligt med fästingar! Jag har aldrig haft en och inte barnen heller, men jag tror knappt att de finns på Mallorca :D Vi har bara masssor med kackerlackor! Äckligt värre!

Lät ju som om ni kommer ha en härlig dag idag! Du får åka lite för mig med, sötnos!

Kramar

Angelica

♥ Fyra årstider sa...

Ha en skön dag..Liseberg låter toppen.
Kram Lotta

Mamma Russin sa...

god morgon gumman...

usch fy och blä för fästingar... funderar över deras funktion i världen.. typ ingen, eller ??

skönt att du tog mog och tog bort den.. : ) ha en toppen dag nu på liseberg vännen..

sv:
när man har Wordpress kan man lägga till olika plugins eller tillägg.. där finns sånna statistikmätare...

kramar

Moonrose/ Vonneli sa...

Hua mig för fästingar...finns ju en del på djuren emellanåt.
Låter skoj med Liseberg, ha en riktigt härlig mysdag där i Gtbg.
Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

God morgon!
Urk för fästingar *ryyser* Det är ännu ett av alla dumma "påhitt" som finns, liksom gråa hårstrån...
Det var ett tag sedan jag kikade in till dig, så jag har suttit & uppdaterat mig lite, framförallt kikat hur du hade det på mammablogg galan och du, vad FIN du är på alla de korten!
Ha en skön helg!
Kram från Eva

Hemmalycka sa...

Bra jobbat Ingela, du lär dig :).
Hoppas ni får en toppendag på Liseberg, här i Stockholm öser regnet ned.
Kram Åsa

Carolina sa...

Vad duktig du är!! Jag hade nog bara fått panik - avskyr de där krypen! *brrr* Ha en underbar Lisebergsdag! kramar!!

♥ Sanna ♥ sa...

Mina fobier för fästingar har helt försvunnit (har liksom inte tid med dom) då vi bor i ett av sveriges mest fästingrika del?? ...
Jag plockar fästingar i princip 2 ggr i veckan på barnen och det gäller bara att ta dom direkt så dom inte för över några sjukdomar... så mina fobier var tvugna att försvinna.. Jag tycker du var kanonduktig i alla fall!!!! och nu hoppas jag att ni får en underbar dag på liseberg, här i stockholm SPÖREGNAR det!!!!
KRAM

Unknown sa...

Det där gjorde du kanon Ingela! Dessa äckliga kryp står inte högt på listan här heller...

Ha en fin dag på Liseberg!
Kramar

Miafia sa...

Och den där Michael är ju jag Miafia...Han var tydligen inloggad på sitt konto utan att jag märkte hihih

/Marie

Rebecca sa...

Fästingar är vidriga. Jag har haft massor, var ju lite vild och galen när jag var yngre och rullade i gräs, sprang i åkrar och lekte i skogen. Celine har haft en fästing och då fick jag panik, fick ju för mig att hon skulle bli jätte sjuk.
Hoppas ni får en rolig dag på Lisseberg.

Miljoner kramar

Förresten, säg bara till när du behhöver ha målat så kommer jag med postexpressen...

Livet på Citronodlingen sa...

Det där gjorde du bra! Jag hade vägrat :o)

Zebbes mamma sa...

Wow vad du är modig.. Jag blir hysterisk när det kommer småkryp. Lyckades dock plocka en fsting ifrån vår hund.. Men det var på gränsen...

Hoppas ni får en trevlig dag på Liseberg..

Kram Mia

Tess sa...

Blä för fästingar!
Hoppas ni får en bra dag på Liseberg!
Kram

Anonym sa...

Du ser tjejen, Du är en riktigt cool mamma.

Agneta, som hellre dööööör än rör en fästing

Anneli sa...

Äckligt med fästingar! Kul att ni har fint väder - här regnar det till och från. Hoppas att ni hade en trevlig dag på Liseberg.