lördag 22 augusti 2009

JAAAA, eller NEEEEJ!


Vi har haft en härlig dag på Liseberg.

Maria med barnen kom oxå och åkte lite med oss. Tyvärr som kom vi allihopa i otakt med maten så ett tag kändes det som om jag stod i kö för att köpa mat mest hela tiden :) Så är det ibland. Åkt karusell och ätit karamell har vi fått gjort, men vi har kuponger kvar så det kan bli ytterligare ett besök, vi får se. Det är tur vi har årskort :)

Dagens höjdpunkt för Elin var nog flum ride. Att pappa dessutom blev blöt var ju en hit.

På väg ut från Liseberg så gick vi och spelade på lite olika hjul och gissa vad?

Vi vann!



Min första tanke var såklart; JAAAA
men sen blev det mer; NEEEEEJ
Jag håller ju på och ska gå ner i vikt. Jag har oxå en liten sämre karaktär vad gäller choklad och annat gott.. Att då ha 2,5 kg choklad hemma känns inte som världens bästa idé. Fast det var ju självklart kul att vinna. Vi kan ju alltid ge bort den ;)

Sen åkte vi glada och trötta hemåt.

Nu blir det en lugn kväll här hemma, jag är helt slut och skulle gärna sätta mig som Elin på bilden en stund. Risken att jag somnar när jag nattar Elin är ganska stor ;)

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

12 kommentarer:

Angelica sa...

Ingela, jag hade varit livrädd för all den där härliga chokladen! Jag KAN inte ha något sådant hemma, men guuuuud så gott!!!

Ser ut som om ni haft en toppendag hela familjen!

Kramar

Angelica

Amanda sa...

Härlig dag ni haft! Och vilken vinst! MUMS! ^^

Miafia sa...

Kul att se bilder från Lisse. Grattis till vinsten även om det blev JAAAAAAAAA och sen NEEEEEEJ, det är i varje fall en jäkla snygg bild på dig och chokladen. Nu är det bara att bita ihop och kämpa på. Vi är ju många nu som är nyttiga på olika sätt! Peppa varandra eller hur?

Hmmm nu blev ju jag sjukt chokladsugen oxå...hur ska det gå?

Kramar
/Marie

Anonym sa...

Att pappa blev blöt...ja det bjuder jag på! Kul att man kan glädja någon! Och chokladen behöver du inte vara rädd för, den är ju min älskling!!! Men visst skall du få smaka en bit på julafton ;-)

Puss från P-po

Rebecca sa...

Ååå vilken vinst, lite smått avis är jag allt.
Hade jag varit du vet jag vad jag hade gjort i kväll...suttit i soffan och krängt choklad till jag storknade.
Ha en mysig kväll.
Kramar

Tess sa...

Låter som ni haft en kanon dag! Vem kan motstå choklad!!??
Kram

Popprinsessan sa...

Bra jobbat med fästingen! Avskyr själv fästingar och får rysningar bara jag tänker på dem..

Verkar som om ni haft en härlig dag på Liseberg! Och grattis till vinsten! Jag har aldrig vunnit ett sådant stort choklad (eller så många kanske man ska säga). Men jag förstår dilemmat...

♥ Sanna ♥ sa...

Ingela jag tar gärna över dessa jag vann ju inget på grönan suck!!!!! men det är min vanliga tur och kanske mer tur än jag vill erkänna jag har ju sånt socker bero
ende
så du anar inte.....
KRAM

Mamma Russin sa...

grattis eller ??

haha.. sicken otur i turen ... jag kan absolut inte ha sånt hemma heller..
kramisar

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig dag ni verkar ha haft. Är ju kul att få roa sig på Liseberg. Choklad är ju otroligt gott och jag är glad att jag har så långt till affären:). Men man blir ju glad när man vinner.

Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

Therese sa...

Oj oj oj så grön jag blev av avundsjuka.... Mm.... men jag är glad att inte all denna choklad finns här hemma, för då hade den strax varit slut :-) Men kul att du vann!!! Kram

Anonym sa...

Haha...blev så full i skratt nät jag läste om vinsten. Precis så hade jag också reagerat, först jubel och sen ångest, ångest då jag vet jag hade satt i mig all choklad fast man inte borde.