fredag 7 augusti 2009

Bubblas i höngården

Vilken härlig kväll det var igår!
Vi tog lite bubbel ( Åsa bubbel) och kex och satt oss i hönsgården med svärföräldrarna när barnen hade somnat.
Hur mysigt som helst. Att få sitta och prata och det är alldeles tyst runt omkring.
Svärmor har gjort det så fint i den gamla hönsgården och hönshuset. Jag ska försöka ta lite bilder i dagsljus så får jag se om jag kan göra det rättvist :)
Nu ska vi ut med stora båten, och det är en hel del förväntasfulla barn och vuxna här hemma just nu. Det är ju premiärtur för oss!
Ha en bra dag!
Kram

Follow Ingela la la

11 kommentarer:

Linda sa...

Men visst är det mysigt att kunna sitta ute på kvällarna igen, känns som det var ett tag sedan nu.

Vi bor inte mitt i Kungsbacka men i Fjärås, så det är ju inte så långt, Bodde i Billdal tidigare så även då blev det ofta att man åkte till Kba för att handla.

Hoppas ni får en fin dag i båten

Kram

Inas sa...

Hej Vännen!
Kul att ses igen på bloggen, jag har haft lite semester... Kul att sitta och njuta i stillhet en stund med bubbel (för mig cider) och bara njuta. Hoppas att ni får en trevlig tur med båten. Ha en trevlig helg goa kramar Ina

Miafia sa...

Vilken härlig kväll med bubbel och allt!

Hoppas ni har det kanon ute på havet, men det är jag säker på:-)

Kramar
/Marie

Angelica sa...

Ljuvligt Ingela! Det verkar som om du har toppensvärföräldrar :D Lite roligt att ni sitter i hönsgården och dricker bubbel *skrattar*! Jag ser inga hönor, men jag ser dem framför mig!!!

Kramar och hoppas att du får en lika härlig dag idag med familjen!

Angelica

Anneli sa...

Ha en mysig båttur.

Amanda sa...

Vad härligt det låter med en båttur. ^^

Therese sa...

Vad bra, för jag börjar ju bli riktigt nyfiken på hönshuset, verkar så gemytligt där... Trevlig helg!

Mamma russin sa...

hej hopp..
åhh så mysigt det ser ut.. :) sitta där med lite bubblor är inga fel tror jag det..:)
kramar

Popprinsessan sa...

Idag önskade jag nästan att vi hade en båt, fast det har jag inte sagt till maken.. (han behöver bara att jag andas det så har vi en ny båt och jag tycker att vi kan vänta tills nästa år).

Tycker också att det är jätteskönt att bara kunna sitta ute om kvällarna och njuta av att man bara kan sitta där. Tyvärr har vi slarvat en del med nattning av L i sommar, så hon har varit vaken ganska länge. Får se hur det går ikväll. Det lär bli sen middag för oss...

Rebecca sa...

Vilken härlig kväll med både bubblor och ost, smaskigt.
Hoppas båtturen gått bra idag och att inga man föll över bord.

Massa kramar till dig!

Nina - Glamourmamman sa...

Gud vad mysigt! Det gäller att ta vara på tillfällena som bjuds :-)