lördag 11 juli 2009

Lite småtokigt är det


Vi har bokat vinterns sälenresa...

Lite småtokigt låter det ju, till och med i mina öron :)

Det var så här att Elin började prata om hur kul det var att åka skidor och frågade om vi kommer att göra det fler gånger.
Ja, det ska vi försöka göra sa jag.
Så jag gick in på hemsidan för att titta vad stugorna skulle kosta till vintern, lite mental förberedelse tänkte jag kunde vara bra *skrattar*
Då visade det sig att dom flesta stugorna nära eller ganska nära backen i rätt prisklass (det är mycket som ska klaffa) var redan uthyrda!
Det hela slutade med att vi hyr samma stuga som förra året som ligger ganska långt från backen men i gengäld är den väldigt stor och har allt man kan behöva även om det skulle vara lite sämre väder.

Skidskola har vi bokat in tjejerna på och där fick vi dom två sista platserna den tiden vi tyckte passade bäst. Helt galet, ska det vara så här att man behöver vara ute i så här god tid? Kul att det är bokat i varje fall, nu behöver vi inte tänka så mycket mer på vintern förrän den faktiskt är här ;)


Nu ska jag försöka göra mig iordning för några timmars jobb. Problemet är att mina ögon har sett bättre dagar... Johan hyrde en film igår I taket lyser stjärnorna, den handlar om en tonårstjej och hennes mamma som har cancer. Jag grät och jag grät. Vi fick pausa så jag kunde gå och snyta mig och lugna mig och så såg vi lite till, sen gjorde vi den proceduren ett par varv ;) Mina ögon är ganska så svullna, jag tror att jag kan komma undan med att jag är allergisk *L* jag provar nog det i varje fall ;)

Ha en bra dag!

Kram

9 kommentarer:

Frida sa...

Ja du snart måste man boka allt 5 år i förväg för att det ska bli möjligt. Alldeles CRAZY tycker jag.
Men kul kommer ni säkert att få iag.
Hihi ja du kan säkert komma undan med allergi, annars så är ju sanningen helt OK oxå;D
Pussar<3

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, så tidigt och redan fullt? Då var det ju tur att Elin påminde dig lite där :o)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Fick chock när jag tittade in & såg vinter bilder ;D Men skall man ha den stugan man vill måste man vara tidigt ute ja!!

Du det hade ju varit hur mysigt som helst om man bara kunde träffats & tjejerna fick leka tillsammans *Dröm*

Önskar er en skön helg söta

Kram

Rebecca sa...

Vad härligt med en skidsemester. Jag och min familj har åkt sedan jag var väldigt liten, ibland två gånger per år. Men nu är det några år sedan och jag drömmer mig ofta bort till pisterna, underbart!

Ha en underbar lördag!

Kramar

Anna sa...

Hej käraste Ingela!
hahaha.. Tusen tack för Din kommentar och kompliman!! Sitter med ett stort leende i ansiktet nu - tack föratt Du förgyllt min dag!
Men hjärtat - även DU var skitsnygg och inte minst en härlig, varm och fin människa!
Ha en underbar lördag!
Många kramar,
Anna

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Ja, det gäller att vara ute i tid, galet men så är det..

Och faktiskt så är det ju bara lite mer än 5 månader kvar till julafton.. hihihi så så tidigt ute var du inte..

Kram Mia

Tess sa...

Herregud vad jobbigt att se snö!! Men vad kul med skidsemester, känns som man inte vill se eländet nu bara :)
Kram

Frida sa...

Kram & Puss & Kram igen hoppas att allergin är bättre hihi;D

Carolina sa...

Vad kul att ha bokat skidresa- även om det ÄR galet tidigt! ;) kram