tisdag 14 juli 2009

En busig dag

Idag skulle vi träffas fyra mammor (och en pappa) med alla barnen, vad är då bättre än bushuset där barnen kan springa omkring och leka och fika finns till alla ;) Perfekt! Det är liksom ingen av oss som har det så stort att det skulle bli behagligt med alla hos sig..

Grabbarna grus (Gustav och Arvid) hade dessutom likadana tröjor dagen till ära :) Dom där två killarna är ena riktiga charmtroll..

När vi kom hem skulle Elin tvätta sin trehjuling. Att jag inte förstod att hon hade annat i tankarna är ju lite klantigt av mig ;)

Hon tog av sig klänningen i varje fall och satt sig bara med tightsen i hinken och "badade" lite... Fast är man en tråkmamma som inte vill blåsa upp poolen så blir det så här och lite vatten är ju bara kul!

Nu ska vi förbereda lite här hemma för Johan kommer snart hem och med sig har han sin mamma, pappa och bror.
Jag ska göra iordning lite middag till dom.
Ska bli väldigt skönt att han kommer hem.
Varje gång jag är ensam med barnen så skänker jag ensamstående mammor och pappor en tanke.
Ni gör det bra!
Jag är slut efter ett dygn ;)
Kram

Follow Ingela la la

10 kommentarer:

malin sa...

Hi hi, vem behöver en pol när man har en hink!? ;)

Kram Ma

malin sa...

ja, det är sant! Om man ska göra en taturing så ska den ha bra förutsättningar att bli bra. Och till en bra tatuering krävs det någon som är bra/duktig.

Kram Ma

Hemmalycka sa...

Hihi, ja då är du på god väg tant Ingela.
Helt underbar bild på Elin, vilken smart unge du har.
Kram Åsa

Rebecca sa...

Haha underbart!
Våra barn är med vattenbarn, men det är inte lika roligt i en poll där man faktiskt får skvätta och busa.

Ha en härlig kväll.
varma Kramar

Inas sa...

Hej Du!

Underbar bild med dottern, bada ja, det är alltid kul, hon tog ju av sig klänningen och hon var ute så.. det är bara att le åt saken... har ju fantasi... Många kramar Ina

Tess sa...

Vilken härlig bild på din lilla busElin! :)
Kram

Sjabbig men chic sa...

Vilken helt, helt underbar bild på Elin! Mycket nogrann tvättning det gillar jag. Man kan ju inte vara smutsig om man ska sätta sig på en ren cykel!

Kram Lisa

Maria sa...

Vad söt hon är när hon badar i hinken! :)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vilka härligt aktiva dagar du har söta! Massa härliga träffar med barnen i fokus. Det är så jag gläder mig till hösten då alla är "tillbaka" igen ;D

Underbaraste bilderna!!

Njut resten av veckan & hoppas du får strålande väder.

Puss & STOR kram

Therese sa...

Ha, ha vilken underbar bild på Elin, den måste du förstora upp och ha som skylt den dagen hon tar studenten ;-) Hi,hi! Och Bushuset lät som ett toppen koncept, där skulle jag vilja släppa loss Luran! Önskar er en fin dag! Kram