onsdag 15 juli 2009

Äntligen..

... har Johan kommit hem.

Dom kom igår till middag och det var så skönt. Jag vet att han inte har varit borta särskilt länge, men det märks i hela huset när han är borta. Jag tror att han var hemma i 10 minuter så var allt på sin plats igen och lugnet hade spridit sig här hemma.

När jag har varit i ett rum i 10 minuter så råder kaos, jag förstår inte hur jag gör... Heltokigt.

Äntligen fick jag sova längre än till 05.00. Jag vet att det tjatas en del om sömn här just nu men det blir så när man inte får någon ;) Nu blir det lite mer varannandags sovmorgon. Sovmorgon i det här huset är till kl 08.00 ungefär.. Det räcker att få sova tre timmar extra. Tre timmar är ganska mycket. Fast nu när vi båda är lediga så måste vi fixa och trixa lite med Gustav så att han bara sover en gång om dagen. Han ska ju börja dagis till hösten och då måste han ju orka vara vaken på förmiddagen, då går det inte att vakna kl 05.00 på morgonen, förlåt natten.

Idag måste vi tvätta och packa och tvätta och packa, min favoritsysselsättning... Jag tycker inte om att packa! Jag vet att jag har sagt det förr men jag vill bara berätta att det inte har ändrats ;) Inte än i varje fall.

Ha en bra dag!

Kram

Follow Ingela la la

5 kommentarer:

Miafia sa...

Vad skönt med lite ordning på torpet igen:-) Det där med för lite sömn, hualigen, kommer så väl ihåg, MEN Ingela jag lovar att det ger sig. Snart, alldeles strax, när du minst anar. HÄRDA ut, men det gör du ju såklart!

Då är vi två, jag tycker inte om att packa men ännu värre är att packa upp!

Ha den härlig dag i det fina vädret!
Kramar
/Marie

Inas sa...

Hej Du!
Har du redan hunnit med att ge ett nytt inlägg, hur hinner du? fast det är klart om man vaknar 5 på morgonen så... Vad skönt med lite hjälp hemma och att lugnet har lagt sig. Sovmorgon är ju aldrig fel. Ha en underbar dag med packning och allt. Goa kramar Ina

Angelica sa...

Godmorgon! Jag har en väldig tur med mina lintottar som sover länge, ibland till 10, men så klart är de uppe betydligt längre än andra småttingar! Har försökt att få tjejerna att sluta med siestan, men jag känner mig lite taskig, för är de riktigt trötta så behöver man sova så klart, men nu sover de en lite korta siesta, ca en timme.

Hoppas att du får rätt på sömnen, för jag hade svimmat att gå upp 5 ;D

Härligt när hela familjen är samlad igen!

Ha en ljuvlig dag och ta det lugnt i kaoset!

Kramar

Angelica

Vero sa...

Hej hej!
Kikar in en snabbis till dig!

Tess sa...

Skönt att ha hela familjen på plats igen! Och skönt att höra att du är dig lik, att du inte har ändrat dig i hur du tycker om att packa...:)
Kram