fredag 17 juli 2009

Det smakade mer

Nu sitter jag här i skogen med en massa fina kort att visa er från våran härliga dag och så vill inte dator ***** lägga in några kort, hemskt irriterande.

Fast med eller utan kort så har vi haft en kanondag ;)

På eftermiddagen åkte vi till ett badställe här i närheten, sotternsjön var det visst vi badade i. Jag gillar ju insjöar :) Jag tycker om havet oxå, fast då är det mest färgen och doften av havet. Ska jag bada så gillar jag nog insjöar mer, det är så mycket konstiga djur och kryp i havet *skrattar*. Jag hoppar omkring hej vilt när vi ska bada hemma i havet, det är ju maneter, krabbor och sandskäddor (stavning?) hemskt otrevligt. Konstiga djur som ligger där på botten och har inte vett att flytta på sig förrän man går på dom, då flaxar det minsann till under fötterna, väldigt otrevligt.. Fast jag bjuder nog på ett och annat skratt när jag håller på och hoppar omkring och tjoar. Det slipper jag här i varje fall ;)

Nu ikväll så har vi laddat med fyllda tortillabröd som vi ska lägga på engångsgrillen till lunch imorgon. Vi laddar med andra ord för en dag på stranden imorgon. Idag var bara en liten försmak och det smakade MER, mer mer. Jag kanske tar mitt första dopp för sommaren i morgon, vem vet. Och vill det sig riktigt ordentligt kanske ni kan få se en bild på ögonblicket!

Ha en bra kväll!

Kram

Follow Ingela la la

8 kommentarer:

Mamma russin sa...

sottern är en fin sjö.. vi brukade förr bada mycket i den sjön fast på andra sidan, vid brevens bruk.. :)

synd att jag jobbar i helgen , annars hade vi kunnat setts en snabbis kanske..:)

må så gott nu gumman..kram

Mamma Russin sa...

solbergabadet, där brukar vi vara och bada..:) är det i närheten??
kram

Mamma russin sa...

solbregabadet ligger vid kilsmo, skrev fel förut.. :) och tror det ligger på helt andra sidan sottern..

kanske 4-5 mil från örebro.. :) vi får planera bättre nästa gång ni kommer, hihi.. har din syster stuga där eller??

kram

Mamma-Mu sa...

Hallå!

Vi har något större djur i vår sjö som kan "nypas i tårna"... *ler*
Hört talas om Birger?
Mamma: Sjöodjur som bor i Loch Ness kallas även för Nessie.
Pappa: Sjöodjur i Storsjön även kallat Storsjöodjuret...

Har aldrig badat ordentligt i denna sjö trots att jag har bott här i över 10 år men barna skickar jag gladeligen ner i vattnet... *skrattar*

Kram och trevlig helg!!!
//Mimmi

CharmKatti sa...

Vet du inte att det bor alla möjliga sorters odjur i insjöar?? Nessie är ju bara en i mängden!
Jag gillar insjöar, men tycker iblanda tt det är väldigt mycket slingerväxter som tar fast i benen och vill dra ner en till botten...

Kramar!

Livet på Citronodlingen sa...

Jag tycker tvärtom, att det är läskigare att bada i sjö... Ibland slemmig botten som man sjunker ner i och så ser man inte var man sätter fötterna :o)
Bildbevis måste vi ha, hur ska vi annars veta om du verkligen har badat?

MrsH sa...

Jag vill gärna se doppet Ingela ;oP
Det verkar som att ni har det mysigt. Det är säkert varmare i sjöarna om inte annat, så det är dags nu *host*

KRAM/Helena

Inas sa...

Hej Va härligt, fast jag gillar havet mer, fast vi bor ju på sidan där de inte finns maneter mm och det är kallt... Ha en trevlig helg och goa kramar Ina